نمایش هوایی جنگنده های سوخو 22 و اف 14 در آسمان کیش

دو شنبه 5 آذر 1397 - 21:46:6
نمایش هوایی جنگنده های سوخو 22 و اف 14 در آسمان کیش

تهران- الکوثر, جنگنده های سوخو 22 سپاه پاسداران و اف 14 ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایش های هوایی را در نمایشگاه هوایی «ایران ایرشو» کیش اجرا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار شمس الدین فرزادی‌پور فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: جنگنده‌های سوخو 22 و هواپیماهای رزمی توکانو نیروی هوافضای سپاه در این نمایشگاه حضور دارند.
سردار فرزادی پور افزود: جنگنده‌های سوخو 22 سپاه به اجرای نمایش‌های هوایی در نخستین روز نمایشگاه هوایی کیش پرداختند. همچنین در این دوره از نمایشگاه، آخرین دستاوردهای عملیات هوایی سپاه در حوزه تعمیراتی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افرود: همچنین هواپیماهای Y-12 نیروی هوافضای سپاه اجرای عملیات چتربازی در این نمایشگاه را برعهده دارند.

در اولین روز از برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی در جزیره کیش، همچنین جنگنده‌های اف 14 ارتش در آسمان محل برگزاری نمایشگاه، نمایش هوایی اجرا کردند. علاوه بر تامکت‌های ارتش، تیم آکروباتیک هوایی زنبورهای بالتیک (Baltic Bees) هم با جت‌های L-39 در آسمان محل برگزاری نمایشگاه، نمایش هوایی اجرا کردند.

تیم آکروباتیک زنبورهای بالتیک یک تیم هوایی مشهور در سطح جهان است که دفتر مرکزی این تیم، شهر ریگا پایتخت کشور لتونی واقع است. این تیم پیش از این نیز در برخی نمایشگاه‌های هوایی مشهور جهان به اجرای برنامه پرداخته است.

جنگنده سوخو 22 یک جنگنده بمب افکن چند منظوره بال متغیر ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق است که توانایی پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی را داشته و می‌تواند تا 4 تن مهمات حمل کند. مرداد ماه امسال بود که متخصصان فرماندهی عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه موفق به تعمیر وارتقا 10 فروند از جنگنده‌های سوخو 22 این نیرو شدند که به قابلیت حمل موشک‌های هدایت لیزری بینا-2، سامانه کنترل سلاح هوشمند، بمب‌های نقطه زن و بمب‌های خوشه‌ای سیمرغ مجهز شدند.
نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی از روز دوشنبه به مدت 3 روز و با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 5 آذر 1397 - 21:43:49