دیده بان حقوق بشر : بن سلمان از مصونیت برخوردار نیست

جمعه 2 آذر 1397 - 18:43:13
 دیده بان حقوق بشر : بن سلمان از مصونیت برخوردار نیست

تهران - الکوثر : سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد در صورتی که علیه بن سلمان ولیعهد سعودی شکایتی مطرح شود، وی از هیچ گونه مصونیتی برخوردار نخواهد بود، زیرا وی رئیس جمهور یک کشور نیست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، درحالی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بر سر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در وضعیتی بحرانی قرار گرفته است ، یک پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر از دریافت گزارش های موثقی مبنی بر شکنجه زنان فعال در زندان های عربستان خبر داد. 
هبه زیادین پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر گفت : برخی زنان فعال در زندان های عربستان با برق یا تازیانه شکنجه شده اند. افزون بر آن، برخی از زنان فعال مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.  
هبه زیادین گفت: «اطلاعاتی که دریافت کردیم، قابل اعتماد است و به اطلاعاتی درباره زنان فعال در زمینه حقوق زنان مربوط است که در زندان شکنجه شده اند. از نظر ما، اخبار واقعا هولناکی بود. بر اساس گزارش ها، این زنان با برق و تازیانه شکنجه شده اند. برخی از آنها نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. این زنان مدت هاست که به دست فراموشی سپرده شده اند. برخی از این ها از ماه مه، بدون اتهام یا محاکمه در زندان به سر می برند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 2 آذر 1397 - 18:42:59