گزارش شاخص قدرت نظامي: ايران بالاتر از رژيم صهيونيستي و عربستان

پنج شنبه 1 آذر 1397 - 21:27:44
گزارش شاخص قدرت نظامي: ايران بالاتر از رژيم صهيونيستي و عربستان

تهران- الکوثر: بر اساس گزارش «شاخص توان نظامی 2018» ایران بالاتر از رژیم صهیونیستی و کشورهای عربي منطقه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی گلوبال فایر پاور گزارش داد در ارزیابی این شاخص پنجاه و پنج فاکتور مجزا برای تعیین قدرت نظامی هر کشور سنجیده می شود. بر اساس این رتبه بندی، آمریکا و روسیه در مکان های اول و دوم قرار دارند. در این رتبه بندی اسرائیل در مکان شانزدهم و عربستان سعودی در مکان بیست و ششم قرار گرفته است. جایگاه اسرائیل نسبت به سال دو هزار و هفده یک پله سقوط کرده است. 
بر اساس این گزارش توان نظامی ایران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از بین پانزده کشوری که توان نظامی شان نسبت به اسرائیل بیشتر بوده است دو کشور ترکیه و ایران رقیب و دشمن این رژیم به شمار می آیند. ترکیه در این رتبه بندی در جایگاه نهم و ایران در جایگاه سیزدهم است. 
گلوبال فاير پاور افزود: ایران در مقوله توانمندی حمله به اسرائیل مزیت های روشنی در پرتاب موشک و نیروهای دریایی دارد. تعداد زیردریایی های ایران پنج برابر اسرائیل است که ایران به آن می بالد و این امر می تواند عاملی مهم در توانمندی های حملات ثانویه باشد. نیروی نظامی ذخيره ایران سیزده برابر اسرائیل است این درحالی است که شمار نیروهای نظامی فعال ایران بیش از سه برابر نیروهای نظامی فعال اسرائیل است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  


پنج شنبه 1 آذر 1397 - 21:27:36