دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه با برهم صالح ، عادل عبدالمهدی و محمد الحلبوسی

چهار شنبه 30 آبان 1397 - 11:29:31
 دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه با برهم صالح ، عادل عبدالمهدی و محمد الحلبوسی

بغداد - الکوثر : میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در سفر به بغداد ، با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و کشورهای آفریقا، بر لزوم هماهنگی و همکاری در زمینه های مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم تاکید کرد. 
برهم صالح و میخائیل بوگدانوف در این دیدار، توسعه روابط دو کشور را در زمینه های اقتصادی، امنیتی، نظامی و تکنولوژی بررسی و بر اهمیت هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند. 
از سوی دیگر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در دیدار با میخائیل بوگدانوف و هیئت همراه وی، با تاکید بر اهتمام بغداد به تقویت روابط با مسکو، گفت سیاست خارجی عراق بر این مبناست که روابط خوبی با همه کشورها داشته باشد.  
دو طرف در این دیدار، اوضاع منطقه و تقویت همکاری دوجانبه را در زمینه های امنیتی، اقتصادی، تجارت، انرژی، سرمایه گذاری، آموزش و دیگر زمینه ها بررسی کردند. 
از سوی دیگر، بوگدانوف بر حمایت روسیه از عراق در همه زمینه ها تاکید کرد و از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از نخست وزیر عراق برای سفر به مسکو دعوت کرد.
در همین حال، عبدالمهدی نیز برای سفر به عراق از پوتین دعوت کرد. 
از سوی دیگر، دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه ای، از دیدار وی با بوگدانوف خبر داد. 
رئیس پارلمان عراق در این دیدار بر ادامه و ازسرگیری فعالیت مرکز همکاری های چهارگانه بغداد تاکید کرد.
دو طرف در این دیدار، در خصوص روابط دوجانبه و تقویت همکاری های مشترک در همه زمینه ها و همچنین اوضاع منطقه بحث و گفتگو کردند. 
الحلبوسی بر تمایل عراق به تحکیم روابط با روسیه، به ویژه در زمینه بازسازی تاکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 30 آبان 1397 - 11:29:17