هشدار وزیر امور خارجه ترکیه به عربستان سعودی

چهار شنبه 30 آبان 1397 - 10:5:21
هشدار وزیر امور خارجه ترکیه به عربستان سعودی

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ترکیه با هشدار به عربستان سعودی اعلام کرد آنکارا از سطح همکاری عربستان سعودی در تحقیق درباره قتل جمال خاشقجی ناراضی است و احتمال دارد مداخله سازمان ملل متحد را در این زمینه خواستار شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مولود چاووش اوغلو این اظهارات را بعد از دیدار با مایک پمئو ، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد. در این دیدار چاووش اوغلو همتای آمریکایی خود را از تازه ترین اطلاعات جمع آوری شده در ترکیه درباره این موضوع مطلع کرد.
چاووش اوغلو اعلام کرد ترکیه مصمم است تا مشخص کند که چه کسی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است و قصد دارد در صورت بن بست در همکاری با عربستان سعودی، تحقیق سازمان ملل متحد را درباره این پرونده خواستار شود.
وی گفت: " ما تاکنون درخواست همکاری عربستان سعودی را بدون درنگ پذیرفته ایم. در همین حال این همکاری تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما برای پرسش هایی که مطرح کردم پاسخ پیدا کنیم . این همکاری تاکنون در سطح مورد انتظار نبوده است ".
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه این موضوع را با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد مطرح کرده است، افزود: " در صورت بن بست یا نبود زمینه همکاری احتمال دارد درخواست هایی را برای تحقیق بین المللی مطرح کنیم ". 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته اعلام کرد دستور قتل این خبرنگار و مخالف عربستانی در سطح بالای حاکمیت عربستان صادر شده است.
مولود چاووش اوغلو به سئوالی درباره موضع آمریکا و اینکه به نظر می رسد واشنگتن قصد ندارد به قتل جمال خاشقجی واکنش نشان دهد، پاسخ منفی داد و گفت: " من چنین احساسی ندارم که پیگیری هایی از سوی آمریکا صورت نخواهد گرفت ". 
وی خاطر نشان کرد مایک پمپئو به او گفته است منتظر نتایج تحقیقات ترکیه و عربستان سعودی است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 30 آبان 1397 - 9:49:24