آیا لبنان زیر چتر پدافند هوایی روسیه قرار می‌گیرد؟

سه شنبه 29 آبان 1397 - 17:36:30
آیا لبنان زیر چتر پدافند هوایی روسیه قرار می‌گیرد؟

بیروت- الکوثر: یک وبگاه صهیونیستی مدعی شد رئیس‌جمهور لبنان با کمک حزب‌الله، از همتای روس خود درخواست کرده است جهت محدود کردن فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، آسمان لبنان هم تحت پوشش سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در خبری اختصاصی مدعی شد عون این پیام را از طریق کانال‌های ارتباطی محرمانه به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داده است و او نیز در حال بررسی این درخواست است.

این وبگاه گزارش می‌دهد درخواست بیروت از مسکو برای تحت پوشش قرار گرفتن آسمان لبنان در سطوح عالی وزارت دفاع روسیه مورد بررسی است و این وزارتخانه تمایل دارد آن را تایید کند.

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌گویند عون این درخواست را بعد از تدوین پیش‌نویس‌های مختلف و با کمک جنبش مقاومت حزب‌الله و دبیرکل آن یعنی «سید حسن نصرالله» طراحی کرده است.

بر این اساس، اگر رئیس‌جمهور روسیه با درخواست همتای لبنانی خود موافقت کند و آسمان این کشور را تحت پوشش سامانه‌های پدافند موشکی خود (اس-300 و اس-400) که در سوریه مستقر هستند قرار دهد، محدودیت دیگری بر فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین شمال مدیترانه تحمیل خواهد شد.

 منابع نظامی و اطلاعاتی دبکافایل با رد اظهارات روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود بعد از انهدام هواپیمای روسی برفراز لاذقیه، تحرکات نیروهای وابسته به ایران در سوریه و ارسال تسلیحات برای حزب‌الله کاهش یافته، تاکید کردند که در واقع تهران به هدف خود رسیده است.

این منابع مدعی هستند ایران دور جدیدی از ارسال سلاح به حزب‌الله را به پایان رسانده و تجهیزات لازم برای ساخت کارگاه‌های تولید تسلیحات نقطه‌زن را به سوریه و لبنان ارسال کرده است. دبکافایل در پایان ادعاهایش آورده است که با ساخته شدن این کارگاه‌ها، در صورت پاسخ مثبت پوتین به عون، کار رژیم صهیونیستی برای بمباران کردن آنها بیش از پیش سخت خواهد شد.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی با استقبال از تصمیم روسیه برای محدود کردن عملیات‌ هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه، نوشت تل‌آویو فقط زبان زور را می‌فهمد و لازم بود که مسکو این محدودیت‌ها را بر آن اعمال کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 آبان 1397 - 17:33:7