انصارالله پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در شورای امنیت را ناامید‌کننده خواند

سه شنبه 29 آبان 1397 - 15:3:56
انصارالله پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در شورای امنیت را ناامید‌کننده خواند

تهران – الکوثر: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در شورای امنیت که همسو با منافع ائتلاف سعودی است، را ناامید‌کننده توصیف کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، سه‌شنبه (امروز 20 نوامبر)، تلاش انگلیس در شورای امنیت برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که بیشتر همسو با منافع ائتلاف سعودی است، را ناامید‌کننده توصیف کرد.

 

وی طی پستی در توئیتر نوشت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که [پیش‌نویس] این قطعنامه ناامید‌کننده است و بیانگر عدم مسئولیت تهیه‌کنندگان آن است و نشان می‌دهد که وضعیت کنونی مردم یمن را که از محاصره و نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل در رنجند را درک نمی‌کنند.

 

محمد علی الحوثی افزود که پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت، نشان می‌دهد که تنها بر اساس روایت سعودی‌ها تدوین شده است و تلاشی مفتضحانه و مقبوح با هدف توجیه جنایات ارتکابی علیه غیرنظامیان یمنی محسوب می‌شود.

 

عضو کمیته عالی انقلاب یمن ابراز امیدواری کرد که اعضای آزاده شورای امنیت، از پذیرش هرگونه چانه‌زنی یا مشروعیت‌بخشی به تداوم تجاوز به یمن خودداری کنند.

 

وی افزود: فشارهای آمریکایی- سعودی به منظور کمرنگ کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به شورای امنیت ارائه خواهد شد، تلاش کرده و می‌کنند تا این قطعنامه از حالت الزام‌آور به یک قطعنامه غیرالزام‌آور تبدیل شود.

 

الحوثی، شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول تداوم تجاوز، محاصره و پیامدهای آن از جمله قحطی و وبا و ...در یمن دانست.

 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دو روز پیش، یک طرح ابتکاری مبنی بر توقف شلیک موشک و عملیات پهپادها علیه مواضع ائتلاف سعودی را به شورای عالی سیاسی یمن ارائه کرد تا از این راه، بهانه کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن برای تداوم تجاوز و محاصره یمن از بین برود اما جنگنده‌های سعودی در واکنش به این حسن نیت انصارالله، چندین جنایت جدید در استانهای الحدیده و صعده مرتکب شدند و خون شمار دیگری از شهروندان یمنی را ریختند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 آبان 1397 - 15:3:50

دسته بندی :