نتانیاهو «وزیر جنگ» شد

دو شنبه 28 آبان 1397 - 8:59:29
نتانیاهو «وزیر جنگ» شد

بیروت- الکوثر: بنیامین نتانیاهو که علاوه بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر امور خارجه این رژیم نیز بود، با استعفای آویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ کابینه رژیم صهیونیستی نیز انتخاب شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو، روز یکشنبه به عنوان وزیر جنگ کابینه اسرائیل انتخاب شد. وی در سخنرانی تلویزیونی خود در وزارت جنگ در تل آویو گفت: «من به عنوان وزیر دفاع انتخاب شدم».
نتانیاهو گفت: «من به عنوان وزیر دفاع انتخاب شدم، در واقع امنیت کشور فراتر از سیاست و منافع شخصی است».
پس از استعفای لیبرمن در روز 14 نوامبر هنوز کسی بر کرسی وزارت جنگ اسرائیل ننشسته بود. لیبرمن که عضو حزب راستگرای افراطی «اسرائیل خانه ما» است به علت توافق نظر نداشتن با دیگر اعضای کابینه در خصوص نحوه مقابله با مقاومت اسلامی در غزه، از سمت خود استعفا کرد. نفتالی بنت رئیس حزب افراطی «خانه یهود» بر نشستن بر جای لیبرمن اصرار داشت و تصدی این سمت را شرط باقی ماندن در کابینه ائتلافی نتانیاهو عنوان کرد ولی درخواست او مورد قبول حزب لیکود که بیشترین کرسی را در کنست دارد واقع نشد.

اخیرا حدود هزار شهرک‌نشین صهیونیست ساکن شهرک‌های اطراف غزه با برگزاری تظاهرات خواهان برکناری و استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به خاطر شکستش در غزه شدند. آنها همچنین آویگدور لیبرمن، را نیز به تقدیم استعفای نمایشی برای دستیابی به آرای بیشتر در انتخابات آتی و حتی نشستن برجای نتانیاهو متهم کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 آبان 1397 - 8:59:22