الرساله : طولانی شدن جنگ ، اقتصاد رژیم صهیونیستی را نابود می کند

دو شنبه 28 آبان 1397 - 0:59:3
الرساله : طولانی شدن جنگ ، اقتصاد رژیم صهیونیستی را نابود می کند

تهران - الکوثر : هزينه هاي سنگين جنگ و نگرانی از افتادن در گرداب بحران اقتصادی ، نتانیاهو را وادار کرد از ورود به جنگ تمام عیار با مقاومت غزه خودداری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی الرساله نوشت : آخرین تنش میان گروههای مقاومت و رژیم صهیونیستی فقط یک روز بطول انجامید و گروههای مقاومت برای آتش بس با مصر به توافق رسیدند. 
علیرغم اینکه این دور از درگیری ها از شهرک های اطراف غزه و شهر اشغالی عسقلان فراتر نرفت اما خسارت سنگینی به اشغالگران وارد آورد ویژه به این علت که عسقلان مرکز اقتصادی جنوب (فلسطین اشغالی) در تیررس موشک های مقاومت بود. 
افزون بر بعد نظامی و ویرانی و نگرانی از شکست عملیات در غزه ، اسرائیل نگران ابعاد اقتصادی چنین جنگی است و به همین علت دولت اشغالگر در تصمیم گیری برای ورود به جنگ غزه بسیار مردد است. الرساله افزود : با توجه به رشد اقتصادی گسترده ای که اسرائیل شاهد آن است و آمارهای خوب اقتصادی که درخصوص بیکاری و تولید ناخالص ملی و موازنه تجاری، هرگونه بحران سازی در شهرهای اشغالی ناشی از حملات موشکی مقاومت این آمارها را به خطر می اندازد. اسرائیل چندین سال تلاش کرده است تا به این آمارهای اقتصادی مثبت دست یابد و وقوع جنگ یا فجایع طبیعی می تواند ظرف چند ساعت همه این آمارها را دچار فروپاشی کند.سیاستمداران و اقتصاددان های رژیم اشغالگر در آینده درخصوص هرگونه جنگی که حیات اقتصادی این رژیم را به خطر اندازد و تل آویو را در تیررس موشک های مقاومت قرار دهد احساس نگرانی می کنند.
براساس گزارش مرکز آمار رژيم صهيونيستي ، با توجه به نرخ شناور ارز، تولید ناخالص این رژیم سال 2017 به353.7 میلیارد رسید....براساس همین آمارها تولید ناخالص ملی سالانه در نوار غزه تقریباً فقط معادل یک روز از تولید ناخالص ملی رژیم صهیونیستی است. از سوی دیگر هزینه های اقتصادی گنبد آهنین که اشغالگران برای مقابله با موشک های مقاومت ایجاد کرده اند بسیار سنگین است.
مجله آمریکائی دیفنس نیوز در این خصوص نوشته است: بزرگترین عیب گنبد آهنین هزینه سنگین آن است. زیرا احداث سه سکوی موشکی این سیستم 55 میلیون دلار هزینه دارد و قیمت هر فروند موشک آن 40 هزار دلار است. 
عمر جعاره کارشناس امور اسرائیل می گوید: نتانیاهو می داند که تداوم جنگ به معنای افتادن در گرداب فروپاشی اقتصادی است و به همین علت تجاوز به غزه را متوقف کرد.
جعاره افزود: ادامه جنگ و اصابت موشک های مقاومت به مناطق دور دست اسرائیلی به معنای فرار 5 میلیون اسرائیلی به پناهگاهها و توقف کامل فعالیت اجتماعی و اقتصادی است. 
آنچه که مقامات رژیم اشغالگر در جنگ یک روزه اخیر متوجه شدند افزایش دقت موشک های مقاومت و افزایش قدرت انفجاری آن است. این مسئله به معنای ویرانی گسترده تاسیسات زیربنائی در کنار تهدیدات دیگر است. وی معتقد است قراردادهای رژیم اشغالگر با شرکت ها و نهادهای بین المللی اقتضا می کند که این شرکت ها حتی یک روز تعطیل نشوند و در صورت وقوع مشکلاتی که منجر به تعطیلی آنها شود اسرائیل باید غرامت سنگینی بپردازد و افزون بر این شرکت های مذکور از سرمایه گذاری در اسرائیل خودداری خواهند کرد. 
الرساله در ادامه نوشته است : مسئولان وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل اعتراف کرده اند که در تجاوزگری سال 2014 به غزه هزینه 12 روز نخست جنگ علیه غزه بالغ بر585 میلیون دلار بود. این مبلغ فقط به هزینه های مستقیم نظامی ارتش مربوط می شود و خسارت وارد شده به اقتصاد اسرائیل چندین برابر این رقم است. 
روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در گزارشی به نقل از مسئولان اسرائیلی ضمن تکرار همین مطلب نوشت: این مسئله بدان معناست که اسرائیل در هرگونه جنگ آینده روزانه 50 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و این افزون بر خسارت ناشی از توقف پرواز هواپیماها و رکود در بخش گردشگری و هتل ها و کاهش شدید خرده فروشی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 28 آبان 1397 - 0:19:15