اردوغان برای بشار اسد چه پیامی فرستاد؟

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 22:5:52
اردوغان برای بشار اسد چه پیامی فرستاد؟

دمشق- الکوثر: «احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه پیامی را که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به واسطه او برای همتای سوری اش بشار اسد فرستاد‏، و پاسخ اسد به این پیام را فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسون در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «النجباء» عراق گفت: اوایل سال 2011 پیش از آغاز آشوبها در سوریه با اردوغان در آنکارا دیدار کردم. در آن زمان اردوغان نخست وزیر ترکیه بود و با هم در نماز جمعه شرکت کردیم. پس از نماز جمعه با هم صحبت کردیم و اردوغان به من گفت سلام من را به رئیس جمهور (بشار اسد) برسان و به او بگو «اگر فتنه‌ای در سوریه شکل بگیرد ما آماده کمک به او هستیم... بهار عربی به سراغ شما می‌آید».

مفتی سوریه افزود: بعد از بازگشت به دمشق با بشار اسد دیدار کردم و پیام اردوغان را به او رساندم. رئیس جمهور سوریه خندید و گفت: ما از او کمک نمی‌خواهیم‏، از او می‌خواهیم شر به ما نرساند!

بدرالدین حسون افزود: به رئیس جمهور گفتم چرا؟ او دوستی است که به دمشق آمد و شد دارد؟ و رئیس جمهور پاسخ داد: او هر بار که به دمشق می‌آید و می‌رود از ما می‌خواهد به احزاب دینی (طرفدار ترکیه) اجازه دهیم در سوریه فعالیت کنند ولی من می‌گویم احزاب در سوریه باید صرفا سیاسی باشند! 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 22:5:39