وزير صهيونيست: از ترس اصابت موشکهاي مقاومت به تل آويو، آتش بس را پذيرفتيم!

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 19:28:24
وزير صهيونيست: از ترس اصابت موشکهاي مقاومت به تل آويو، آتش بس را پذيرفتيم!

تهران- الکوثر: يک وزير کابينه رژيم صهیونیستی اعتراف کرد اين رژیم از ترس شليک شدن موشکهای مقاومت به تل آویو آتش بس با نيروهاي مقاومت در غزه را پذیرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تساحی هنگبی، وزیر امور منطقه ای و عضو کابینه امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل، دلیل موافقت کابينه اسرائیل با آتش بس با جنبش حماس را «ترس از رسیدن موشکهای جنبش به منطقه تل آویو و موفقیت حماس در فلج کردن حرکت هواپیماها» اعلام کرد.
این وزیر اسرائیلی گفت: «وارد آوردن ضربه ای سخت به حماس مستلزم فلج شدن زندگی در تل آویو خواهد بود و همچنین باعث خواهد شد فعالیت فرودگاه بن گورین چند هفته متوقف شود».
هنگبی در ادامه اظهاراتش که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، تاکید کرد که ریسک راه اندازی جنگی گسترده علیه غزه، خسارتهای سنگینی برای اسرائیل در پی خواهد داشت، بویژه در صورتی که موشکهای حماس به مرکز اسرائیل برسد، که در این حالت، بخش گردشگری آسيب زیادی خواهد دید.
وی همچنین تصریح کرد: «نگرانی ها از پیامدهای اصابت موشکهای حماس به تل آویو و مرکز اسرائیل، باعث می شود گلوله باران شهرکهای اسرائیلی نزدیک به مرز غزه را تحمل کنیم».
وزیر امور منطقه ای رژیم اشغالگر همچنین هشدار داد جنگ گسترده علیه نوار غزه به آن معنا است که ارتش مجبور خواهد بود عملیات زمینی گسترده ای را در عمق نوار غزه به راه بیندازد، به گونه ای که نظامیان اسرائیلی باید در هر منطقه به دنبال سکوهای پرتاب موشک بگردند و این امر به نوبه خود خسارتهای جانی زیادی در پی خواهد داشت.
وی در ادامه اشاره کرد که کابینه امنیتی تصمیم گرفت با آتش بس موافقت کند و فرصتی برای رسیدن به آرامشی که تنشهای موجود در نوار غزه را پایان دهد، ایجاد کند. وی افزود: «هر جنگی هزینه هایی دارد و هنگامی که حاضر نیستی آن هزینه را بپردازی، باید به دنبال جایگزینی باشی که تو را از پرداخت آن هزینه ها معاف کند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 19:16:37