وزیر امور خارجه ترکیه : آمر قتل خاشقجی باید مشخص شود

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 18:13:21
وزیر امور خارجه ترکیه : آمر قتل خاشقجی باید مشخص شود

تهران - الکوثر : ترکیه توضیحاتی را که دادستانی عربستان روز پنچشنبه درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در استانبول ارائه کرد " ناکافی " دانست و بر ماهیت از پیش برنامه ریزی شده این عملیات تأکید کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت : قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ، از قبل برنامه ریزی شده بود و آنکارا با جامعه جهانی برای تحقیقات درباره جزئیات این قتل همکاری خواهد کرد.  
وی افزود: افرادی که برای قتل خاشقجی آمده بودند ، تجهیزات لازم را برای تکه تکه کردن جسد او همراه داشتند. 

چاووش اوغلو افزود :« همه این تدابیر یقینا مثبت هستند اما در عین حال کافی نیستند. این قتل همان طور که ما پیش از این گفته ایم از پیش برنامه ریزی شده بوده است. » 
چاووش اوغلو روایت سعودی ها را درباره اینکه قاتلان خاشقجی نخست قصد داشته اند وی را به عربستان ببرند رد کرد. 

وزیر امور خارجه ترکیه بیانیه دادستان کل عربستان سعودی درباره صدور حکم اعدام برای پنج تن از قاتلان جمال خاشقجی را ناکافی دانست و گفت : « برخی اظهارات دادستان کل عربستان سعودی قانع‌کننده نبود.»  
وی اضافه کرد :« باید آمران و عاملان واقعی این جنایت نیز مشخص شوند و نباید در این زمینه مخفی‌کاری شود. این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.» 
چاووش اوغلو تاکید کرد : « بررسی تمام ابعاد این جنایت را ادامه خواهیم داد. با جامعه جهانی بطور شفاف همکاری خواهیم کرد و مدارک و دلایل را ارایه خواهیم کرد. باید آمران این جنایت مشخص شوند و پرونده به این شکل بسته نشود.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 17:24:38