ائتلاف متجاوز سعودی در آستانه شکست کامل در یمن

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 14:21:12
ائتلاف متجاوز سعودی در آستانه شکست کامل در یمن

تهران - الکوثر : ائتلاف متجاوز سعودی که از حدود دو هفته قبل با حمایت‌های گسترده نظامی و تبلیغاتی توسط همپیمانان غربی بر شدت حملات خود به استان الحدیده یمن افزوده است با مقاومت شدید نیروهای یمنی نه تنها نتوانسته به اهداف تجاوزکارانه و اشغالگرانه خود در این منطقه دست یابد بلکه متحمل تلفات سنگینی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیانیه ای از آخرین تحولات عملیات نظامی در جبهه ساحلی و جبهه‌های دیگر، از کشته و زخمی شدن بیش از ۳ هزار مزدور ائتلاف متجاوز سعودی و انهدام بیش از۳۰۰ خودرو نظامی متعلق به آن‌ها خبر داد. 

وبگاه یمنی النجم الثاقب یمن تأکید کرد: اطلاعات مستند مربوط به واقعیت جبهه‌های جنگ یمن نشان می‌دهد، متجاوزان سعودی-اماراتی و مزدورانشان در محاصره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی گرفتار آمده و پایان جنگ بسیار نزدیک است. این وبگاه یمنی در گزارشی با عنوان «آخرین‌ نفس‌های تجاوز علیه یمن» نوشت: دشمن سعودی به همراه مزدورانشان در نبردهای اخیر الحدیده، متحمل تلفات شدید جانی و تجهیزاتی شدند تا درس بسیار سخت و فراموش ناشدنی بگیرند. 

در پی شکست سنگین نیرو‌های ائتلاف سعودی و ناکامی در اشغال بندر الحدیده اخبار ضد و نقیضی درباره عملیات میدانی در یمن منتشر شده است. در حالیکه خبرگزاری فرانسه ، روز چهارشنبه مدعی شد فرماندهان نظامی ائتلاف سعودی دستور توقف عملیات اشغال الحدیده در سواحل غربی یمن را صادر کرده است ، شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد حملات متجاوزان علیه شهر و بندر الحدیده ادامه دارد.

تحولات میدانی یمن اوج سردرگمی های ائتلاف سعودی را نشان می دهد. این در شرایطی است که در پی فضای بوجود آمده پس از ناکامی های فزاینده ائتلاف متجاوز سعودی و برخی تحرکات صورت گرفته از جانب حامیان آنها جهت نجات از باتلاق یمن به زودی باید به موازات تحولات میدانی شاهد تحولات جدیدی در عرصه سیاسی یمن باشیم؛ تحولاتی که احتمالا" منجر به پایان درگیری ها در این کشور خواهد شد. چنین شرایطی نگاه ها را به دور جدید مذاکرات صلح یمن، معطوف کرده است.  

«حمید عاصم» عضو هیات ملی مذاکره کننده یمنی در این زمینه اظهار داشت : ما از هرگونه اقدام جدی برای توقف جنگ همواره حمایت می کنیم؛ اما ائتلاف متجاوز و مزدورانش پس از شکست در تسلط بر الحدیده و بطورکلی در جنگ یمن خواستار گفتگو و مذاکره شدند. در هفته های اخیر شاهد تغییر و چرخشی در مواضع مقامات آمریکایی در قبال جنگ یمن بودیم. مطرح شدن به اصطلاح پیام صلح خواهی از سوی متحدان غربی عربستان و آن هم پس از گذشت چند سال کشتارغیرنظامیان، به منزله اعتراف به ناکامی در جنگ یمن است. آمریکا اذعان دارد که پیروزی نظامی ائتلاف سعودی در جنگ ضد یمن در این کشور غیرممکن است. هر چند این ائتلاف سعودی با توجه به این موضوع همسو با تشدید اقدام های نظامی درصدد تهیه راهکارهای سیاسی است که بتواند اهداف مورد نظر خود را که تا کنون از طریق نظامی در تحقق آن ناکام مانده، تحقق بخشد. دولتهای غربی درصددند تا با فضاسازی های تبلیغاتی در جریان برگزاری مذاکرات صلح بر ناکامی های خود و عواملشان در منطقه سرپوش بگذارند و زمینه را برای گرفتن امتیازاتی که درعرصه میدانی و نظامی در نیل به آن ناکام مانده اند، فراهم کنند. اما یمنی ها نیز با تاکید بر تداوم راهکارهای مقاومتی در برابرمتجاوزان راه هرگونه سوء استفاده ای را از آنان سلب کرده و رژیم متجاوز سعودی را دروضعیتی قرار داده اند که چاره ای جز قبول شکست و پایان جنگ علیه یمن نداشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 14:18:34