الاخبار : با شکست متجاوزان در ساحلی غربی ، احتمال آتش بس در یمن قوت گرفته است

چهار شنبه 23 آبان 1397 - 18:46:0
الاخبار : با شکست متجاوزان در ساحلی غربی ، احتمال آتش بس در یمن قوت گرفته است

تهران - الکوثر : روزنامه الاخبار چاپ لبنان با اشاره به تلفات سنگین متجاوزان و مزدوران در استان الحدیده و هلاکت یا زخمی شدن هزاران نفر از آنان در حملات چند روز گذشته از جمله هلاکت 33 مزدور سودانی نوشت ائتلاف ، قادر به تحقق اهداف نظامی خود نیست و احتمال آتش بس در یمن قوت گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار در گزارش امروز خود از اوضاع یمن نوشت : سفر وزیر خارجه انگلیس به عربستان سعودی و امارات نتایج مثبتی به همراه داشته به طوری که ائتلاف متجاوز به یمن با مداوای نیروهای زخمی جنبش انصارالله در خارج از کشور موافقت کرده است.  
پیش بینی می شود اقدامات اعتماد ساز بیشتری صورت گیرد. این گونه اقدامات حرف و حدیث ها درباره توقف درگیری ها و آتش بس اعلام نشده را در شهر الحدیده تقویت کرده است. در چند ساعت گذشته نشانه هایی از امکان آتش بس در یمن آشکار شده است که می تواند زمینه ساز از سرگیری گفتگوها در اواخر ماه جاری شود. همزمان با توقف درگیری ها در شهر الحدیده ، هیئتی از سازمان ملل نیز وارد بندر این شهر شده که نشان دهنده تلاش ها برای آتش بس ضمنی است ولی ائتلاف این خبرها را رد کرده است. سفر هیئت سازمان ملل به الحدیده با اعلام موافقت عربستان سعودی برای درمان نیروهای زخمی جنبش انصارالله در خارج از یمن همزمان شده است. عربستان سعودی تا پیش از این مخالفت درمان نیروهای این جنبش خارج از یمن بود. 
دیروز هیچ نوع درگیری در شهر الحدیده گزارش نشده و تنها یک حمله به بخش الجراحی رخ داده که باعث کشته و زخمی شدن 9 نفر شده است.  
نیروهای ارتش و کمیته های مردم یمن توانستند در برابر گسترده ترین حملات ائتلاف به شهر الحدیده بایستند و اجازه ندهند گروه های شبه نظامی وابسته به ائتلاف بتوانند خطوط امدادی انصارالله را قطع کنند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خسارات سنگین مادی و انسانی به طرف مقابل وارد و آنان را وادار به عقب نشینی کردند.  
یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد" خطوط دفاعی ما قوی و یکپارچه است و نیروهای ما ابتکار عمل را در میدان در اختیار دارند. همچنین نیروهای دشمن به دلیل قطع شدن خطوط امدادی در محاصره قرار گرفته اند و بیش از دو هزار و دویست و چهل و چهار نفر کشته و زخمی شده اند که در میان آنان 33 سودانی قرار دارد. همچنین 183 خودروی زرهی گروه های مزدور نیز منهدم شد." 
الاخبار در ادامه نوشت: این تلفات نشان می دهد که ائتلاف ، قادر به تحقق اهداف نظامی خود نیست. فشارهای سازمان ملل برای توقف درگیری ها در شهر الحدیده نیز ائتلاف را به توقف عملیات خود وادار و زمینه را برای حضور نیروهای این سازمان در این شهر فراهم کرده است.  
لیزا گراندی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل دیروز وارد بندر الحدیده و از میزان خسارت حملات هوایی ائتلاف به بخش شرقی این بندر آگاه شد. گراندی بر ضرورت باز بودن بندر الحدیده تأکید کرد و از تلاش های گسترده سازمان ملل برای توقف اقدامات خشونت بار در یمن خبر داد.  
همچنین دیوید بیزلی مدیر اجرای برنامه جهانی غذا بازدیدی از یکی از مدارس الحدیده داشت. مارک لوکوک معاون امور بشردوستانه دبیر کل سازمان ملل نیز بر ضرورت آتش بس در یمن تأکید کرد و از همه طرف ها خواست به آتش بس پایبند باشند. 
مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز از فراهم شدن مقدمات لجستیک برای دور جدید مذاکرات خبر داد و از کاهش درگیری ها در شهر الحدیده استقبال کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 23 آبان 1397 - 18:20:33