ضرورت وحدت اسلامی از دیدگاه استاد الازهر

یک شنبه 20 آبان 1397 - 18:17:52
ضرورت وحدت اسلامی از دیدگاه استاد الازهر

تهران- الکوثر: استاد برجسته دانشگاه الازهر مصر وحدت امت اسلامی را برای مقابله با چالش های ساخته دست دشمنان، ضرورتی وجودی برای مسلمانان در شرایط کنونی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر «عبدالسلام محمد عبدالله» در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر که به موضوع «تنوع فرهنگی و وحدت اسلامی» اختصاص داشت گفت: چالش هایی که امت اسلامی با آن مواجه است ایجاب می کند که ما مسلمانان با یکدیگر متحد باشیم و بگوییم «وحدت» واجبی الهی و ضرورتی وجودی است. یعنی اگر مسلمانان زیر پرچم اسلام با یکدیگر متحد نباشند مشکلات زیادی برای ما پیش می آید. ما از هر امت و هر جامعه دیگری برای متحد شدن تواناتریم.

استاد عبدالسلام افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «یا ایها الناس، انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا». در اینجا مخاطب قرآن همه مردم هستند نه فقط مسلمانان یعنی ای مردم، ما شما را مرد و زن آفریدیم و از شما ملت ها و قبایلی ایجاد کردیم تا یکدیگر را بشناسید. خداوند می فرماید «یکدیگر را بشناسید» و نمی گوید «با یکدیگر بجنگید و مبارزه کنید». زیرا قرآن کریم برای علم و حقوق بشر اهمیت قائل است و به عقل احترام می گذارد و آن را تکریم می کند و از ما می خواهد تمدنی باشکوه بنا کنیم. چنین امتی، امتی انسانی است.

این استاد الازهر گفت: خداوند امت اسلامی را در منطقه جغرافیایی ممتازی در روی زمین خلق کرده و امکانات و ذخایر و گنجهایی در سرزمین آنها نهاده است که می تواند این امت را به امتی رشید و پیشرو و متمدن تبدیل کند البته در صورتی که این امت به قرآن تکیه کند همانطور که پیشینیان صالح ما به آن تکیه کردند و تمدن باعظمت خود را ایجاد کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 آبان 1397 - 18:4:25