واکنش سوریه به جنایات ائتلاف آمریکایی در دیرالزور

یک شنبه 20 آبان 1397 - 14:24:22
واکنش سوریه به جنایات ائتلاف آمریکایی در دیرالزور

تهران- الکوثر: وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تحقیقاتی بین المللی درباره جنایتهای ائتلاف آمریکایی در شرق استان دیرالزور انجام دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه های جداگانه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان از آنها خواست راهکاری بین المللی و مستقل ارائه شود تا تحقیقاتی بین المللی درباره جنایت هایی که جنگنده های ائتلاف آمریکایی جمعه شب در شرق دیرالزور مرتکب شدند به اجرا درآید.
وزارت خارجه سوریه در این دو نامه تاکید کرده است: این جنایت بار دیگر از ادعاهای دروغین آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم پرده برداشت و تاکید کرد که هدف آمریکا کشتن تعداد بیشتری از شهروندان سوری و ایجاد ویرانی های بیشتر در تاسیسات زیربنایی این کشور است.

شایان ذکر است در حملات اخیر جنگنده های ائتلاف آمریکایی به مناطقی از شرق دیرالزور به ویژه شهرک هجین که به بهانه مبارزه با داعش صورت گرفت، دهها غیرنظامی سوری جان باختند و خسارات شدیدی به ساختمان ها و تاسیسات عمومی این شهرک وارد شد. ائتلاف آمریکایی در این حملات از بمب های فسفری استفاده کرد که در سطح بین المللی غیرقانونی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 آبان 1397 - 14:15:39

دسته بندی :