ائتلاف سعودی طی 2 روز گذشته در الحدیده 180 کشته و زخمی داده است

شنبه 19 آبان 1397 - 23:36:6
ائتلاف سعودی طی 2 روز گذشته در الحدیده 180 کشته و زخمی داده است

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی طی 48 ساعت در جبهه الحدیده متحمل شکیت‌های سنگینی شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی در جبهه «الحدیده» یمن کشته و زخمی شده‌اند.

سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن شنبه گفت که نیروهای ائتلاف مذکور طی دو روز گذشته در درگیری با نیروهای یمن متحمل خسارت‌های زیادی در تعداد نیروها و تجهیزات شده‌اند.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری یمنی سبأ گفت که نزدیک به ۱۸۰ نفر از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی  کشته و زخمی شده‌اند که در بین کشته‌ها ده فرمانده گردان و سه فرمانده لشکر وجود دارد.

سرگرد سریع گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده، ده‌ها جسد به همراه زخمی‌ها به مراکز پزشکی «المخا» منتقل شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که طی دو روز گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ۲۱ خودروی نظامی و زرهی منهدم کرده‌اند که با احتساب خودروهای منهدم شده قبلی این تعداد به ۱۷۱ خودرو رسیده است.

او به تاکتیک نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور کیلومتر جاده حدیده به صنعا اشاره و گفت که این نیروها در عملیات منحصر به فردی توانستند نیروهای متجاوز را به سمت میادین مین در منطق مذکور کشانده ده‌ها نفر از آن‌ها را کشتند.

سرگرد سریع تصریح کرد که ائتلاف سعودی بعد از شکست عملیات خود برای اشغال الحدیده، حملات هوایی خود برای گشودن خط امدادی به نیروهای محاصره شده خود در این جبهه افزایش داده است.

وی افزود که ائتلاف برای ایجاد خط امدادی در جنوب منطقه «الجبلیه»، نیروهای زیادی به این منطقه اعزام کرد ولی طی درگیری‌های ۱۷ ساعت گذشته خسارت‌های انسانی و تجهیزاتی زیادی متحمل شدند و یک گردان کلمل از بندر «الحیمه» پا به فرار گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دو عملیات موفق ارتش و کمیته‌هیا مردمی یمن در جبهه «حیس» (جنوب استان الحدیده) و دیگری در شرف فرودگاه الحدیده اشاره کرد و گفت که در این دو عملیات شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و تجهیزات و خودروهای آن‌ها منهدم شد.

ائتلاف سعودی و اماراتی طی یک هفته گذشته حملات شدید به استان الحدیده و مرکز آن انجام دادند که بنا به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، خطوط پشتیبانی و امدادرسانی متجاوزان از چهار محور قطع شده و آن‌ها در محاصره نیروهای یمن هستند.

این ائتلاف بعد از شکست حملات خود، دیروز جمعه از آغاز دور جدید حملات خود برای اشغال شهر بندری الحدیده خبر داد.

این در حالی بود که رسانه‌های ائتلاف مذکور از سه شنبه به بعد مدعی تکمیل حلقه محاصره شهر الحدیده از سمت شرق و شمال شرق بودند که محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله این ادعاها را تکذیب کرد و  گفت که مناطق اشغال شده در منطقه «کیلومتر ۱۶» پس گرفته شده است.


شنبه 19 آبان 1397 - 22:54:42