چین و روسیه با یکجانبه گرایی مخالفت کردند

جمعه 18 آبان 1397 - 8:52:23
چین و روسیه با یکجانبه گرایی مخالفت کردند

تهران- الکوثر: 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین و 'دیمیتری مدودف' همتای روس خود در جریان برگزاری بیست و سومین نشست دولت های دو کشور در پکن با یکجانبه گرایی آمریکا مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این نشست که امروز پنجشنبه برگزار شد طرفین اعلام کردند با یکجانبه گرایی مخالف هستند و به هیچ وجه اجازه نمی دهند نظام های چند جانبه جهان دستخوش تحول شود.
دو طرف تاکید کرده اند یکجانبه گرایی خطری بزرگ برای جهان است و چین و روسیه تصمیم گرفته اند از نظام های چند جانبه از جمله سازمان تجارت جهانی حراست کنند.
هر دو کشور اعلام کردند ثبات و امنیت دنیا باید مورد حفاظت قرار گیرد و در این راستا چین و روسیه به عنوان بزرگترین همسایگان یک منطقه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.
دو طرف همچنین موافقت کردند تجارت فرامرزی را گسترش داده و در زمینه های انرژی، سرمایه گذاری، هواپیمایی، رساندن ارزش تبادلات به 100 میلیارد دلار، گردشگری، امور رسانه ای، ورزش و امور جوانان همکاری کنند.
همکاری در زمینه گردشگری، اجرای طرح های ذی ربط راه ابریشم، همکاری در سازمان های بریکس و همکاری شانگهای، بازرسی های کیفی و تبادلات فرهنگی از دیگر بخش های مورد رایزنی طرفین بود.


جمعه 18 آبان 1397 - 0:3:32

دسته بندی :