رسوایی رسانه ای ارتش اجاره ای امارات: هلی‌بُرن ارتش ترکیه را به نام خود زدند

سه شنبه 15 آبان 1397 - 23:47:50
رسوایی رسانه ای ارتش اجاره ای امارات:  هلی‌بُرن ارتش ترکیه را به نام خود زدند

تهران- الکوثر: شبکه تلویزیونی دبی با انتشار عملیات هلی برن ارتش ترکیه، مدعی شد که نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی در شمال یمن موفق به پیاده کردن نیرو شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه تلویزیونی دبی در امارات متحده عربی که عضو ائتلاف سعودی در حمله به یمن است، تصاویر عملیات ارتش ترکیه در جنوب این کشور را به عنوان عملیات این ائتلاف در شمال یمن منتشر کرد.

این شبکه همانند سایر رسانه‌های ائتلاف سعودی که طی سه و سال و نیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در میدان نبرد با نیروهای ارتش و کمیته یمن دست به انتشار اخبار دروغ از جبهه‌ها زده بودند، این بار نیز با پخش فیلمی کوتاه مدعی شد که نیروهای اماراتی در منطقه «مران» استان صعده موفق به پیاده کردن نیرو شده‌اند.

 

                                     ادعای تلویزیون دبی

با این حال، بررسی این فیلم نشان می‌دهد که عملیات هلی‌برن ادعایی امارات مربوط به ارتش ترکیه در استان «شرناق» واقع در جنوب این کشور است.

رسانه‌های ترکیه به این اقدام شبکه تلویزیونی دبی واکنش نشان دادند و تأکید کردند که این فیلم مربوط به نیروهای ارتش ترکیه است.

                                   هلی برن ارتش ترکیه

رسانه‌های ائتلاف سعودی و اماراتی بارها با انتشار فیلم‌هایی از میادین نبرد در یمن، مدعی پیش‌روی در جبهه‌ها شده‌اند که آخرین بار دیروز (دوشنبه) بود که رسانه‌های این ائتلاف مدعی شدند که نیروهای متجاوز وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی از شرق وارد شهر بندری الحدیده شده‌اند و درگیری تن به‌تن و خیابانی در این شهر شروع شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اما به این ادعای ائتلاف سعودی واکنش نشان داد و تأکید کرد که حملات این ائتلاف برای پیشروی در کیلومتر ۱۶ جاده حدیده به صنعاء از سه محور شکست خورده و ۳۰ تن از متجاوزان کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

ائتلاف سعودی که از سال ۹۴ علیه یمن اعلان جنگ کرده، از خرداد گذشته بارها مدعی سیطره بر بخش‌هایی از شهر و بندر الحدیده (واقع در غرب یمن) شده‌اند که نیروهای یمن با حضور در مکان‌های ادعایی، ادعاهای رسانه‌های ائتلاف سعودی را تکذیب کرده‌اند.


سه شنبه 15 آبان 1397 - 22:44:51