بشار الجعفری : جنگ علیه تروریسم متوقف نخواهد شد

سه شنبه 15 آبان 1397 - 7:45:2
بشار الجعفری : جنگ علیه تروریسم متوقف نخواهد شد

تهران - الکوثر : نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت بعضی کشورهای عضو در این شورا به روند باج خواهی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه ملت سوریه و پنهان کردن جنایات گروه های تروریستی ، ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت : کشف گورهای دسته جمعی در شهر رقه سوریه ، تعداد اجساد شهدای این شهر را به سبب عملیات گلوله باران ائتلاف موسوم به “ائتلاف بین المللی” به 4000 هزار شهید افزایش می دهد واین امر نشان دهنده حقیقت و وحشیانه بودن جنایات این ائتلاف به شمار می رود. 

وی مجددا به درخواست سوریه به شورای امنیت برای اتخاذ اقدام فوری با هدف توقف جنایات “ائتلاف بین المللی” واجرای تحقیق بین المللی در مورد این جنایات وقتل عام ها وخاتمه دادن به حضور متخاصم وغیر قانونی نیروی های آمریکایی واجنبی دیگر در خاک سوریه پرداخت.  

جعفری افزود : سوریه به دستور امحای تسلیحات کشتار جمعی متعهد است ودر اواخر سال 2003 میلادی هنگام قبول عضویت خود در شورای امنیت به ابتکار خود خواستار تخلیه تمام منطقه خاورمیانه از این تسلیحات شد اما هیئت آمریکا به استفاده از حق وتو تهدید کرد. 

جعفری اشاره کرد که سوریه خواستار پایپندی “رژیم صهیونیستی” به پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته ای وگذاشتن تاسیسات وفعالیت هسته ای این رژیم تحت نظارت پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد. 

وی تاکید کرد : سوریه به تعهدات خود مبنی بر پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی وتعهدات خود نسبت به قطعنامه شورای امنیت به شماره 2118 سال 2013 عمل کرد و در این راستا آماده برخورد مثبت وشفاف وانعطاف پذیر است. 

جعفری افزود : کشورهای که خواستار انعقاد این نشست شدند همان کشورهای هستند که روند دسترسی گروه های تروریستی به مواد شیمیایی سمی را تسهیل کرده  اند واین گروه های تروریستی ، این مواد را علیه مردم سوریه بکارگرفته اند. 

جعفری خاطرنشان کرد : بعضی کشورهای غربی مشوق گروه های تروریستی برای بکارگیری مواد شیمیایی سمی علیه غیرنظامیان در ادلب هستند وقرائن و ودلایل را با هدف اتهام زنی به دولت سوریه به منظور نجات دادن گروه های تروریستی ، جعل می کنند.  

جعفری افزود: تیم حقیقت یاب درمورد بکارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه قوانین وشرایط اصولی فعالیت آن را نقض وشیوه طرفدارانه علنی در انجام بررسی وتحقیقات خود دنبال کرده واز شفافیت فاصله گرفته است. 

وی اضافه کرد : سوریه شورای امنیت را در مورد وقوع یک انفجار مهیب در یکی از کارنخانه های وابسته به گروه های تروریستی واقع در شهرک ترمانین در حومه ادلب که شامل مقادیری مواد منفجره و بشکه های حاوی کلر بود واین کارخانه تحت نظارت کارشناسان از کشورهای ترکیه وانگلیس وچچن فعالیت می کند مطلع کرد. 

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت : سوریه بکارگیری تسلیحات شیمیایی یا هرگونه انواع تسلیحات کشتار جمعی چون جنایت علیه بشریت به شمار می رود را محکوم می کند. سوریه مجددا تاکید می کند که ارتش عربی سوریه از هیچ گونه سلاح شیمیایی استفاده نکرد وهم اکنون تسلیحات شیمایی ندارد.  

وی افزود : سوریه به تعهدات خود نسبت به پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی عمل می کند ونبرد علیه تروریسم تحت هیچ شرایطی یا باج خواهی سیاسی یا رسانه ای یا سوء استفاده از خون مردم بی گناه در سوریه متوقف نخواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 15 آبان 1397 - 7:40:28