روسیه: برجام را ادامه می‌دهیم

دو شنبه 14 آبان 1397 - 13:57:26
روسیه: برجام را ادامه می‌دهیم

تهران- الکوثر: نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مسکو با همکاری چین و تروئیکای اروپایی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از اجرای برجام مطئمن شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مسکو تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اثر منفی زیادی بر پیمان عدم اشاعه هسته‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، وی گفت با در نظر گرفتن اجرای توافق هسته‌ای (برجام) کوچکترین علتی برای افزایش فشار اقتصادی به ایران وجود ندارد. 

اولیانوف گفت روسیه چشم انداز منفی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دارد. وی افزود، آمریکا با توسل به تحریم‌ها، باجگیری اقتصادی، تهدید و ترساندن را به کار گرفته است. 

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، تحریم‌های آمریکا علیه ایران اثر منفی بر بازار جهانی مواد هیدروکربنی می‌گذارد. 

وی افزود روسیه با همکاری چین و تروئیکای اروپایی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا اطمینان از عملکرد پایدار و موثر برجام  حاصل شود. وی افزود، تحریم‌های آمریکا اجرای برجام را پیچیده‌تر می‌کند. 

اولیانوف اظهار امیدواری کرد ایران خویشتن داری نشان دهد و گامی تند در مقابله با این تحریم‌های آمریکا برندارد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های سرسختانه علیه ایران را در دوره ۹۰ و ۱۲۰ روزه باز می‌گرداند. امروز دوشنبه چهاردهم آبان آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا بعد از گذشت ۱۲۰ روز است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 آبان 1397 - 13:47:13

دسته بندی :

پربازدیدها