دیپلمات سابق آمریکایی : دستور ترور خاشقجی از بالاترین سطوح صادر شده است

یک شنبه 13 آبان 1397 - 21:39:56
دیپلمات سابق آمریکایی : دستور ترور خاشقجی از بالاترین سطوح صادر شده است

تهران - الکوثر : سفیر اسبق آمریکا در قطر با اشاره به اشتباهات گسترده داخلی و خارجی ولیعهد عربستان سعودی گفت: جنگ در یمن از جمله اشتباهات خارجی وی است و عربستان در این جنگ تاکنون موفقیتی نداشته و همه اطلاعات حاکی است که تصمیم ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی از بالاترین سطوح صادر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، چارلز گریوز آنترمیر مشهور به چیس آنترمیر رئیس مرکز قطر- آمریکا و سفیر اسبق آمریکا در قطر با تاکید بر عمق روابط بین دو کشور در همه زمینه ها ، ضمن بی ارزش و ناکام توصیف کردن تحریم ها علیه قطر، گفت این تحریم ها بر قطر تاثیر نگذاشته است.

وی با اشاره به کمک 30 میلیون دلاری دوحه برای نجات آسیب دیدگان طوفان هاوری در ایالت تگزاس آمریکا و قدردانی از نقش دوحه در مبارزه با تروریسم در همه سطوح منطقه ای و بین المللی، گفت نقش قطر در میانجی گری برای حل منازعات بسیار مهم است، به گونه ای که هدف آن، برقراری ثبات در منطقه و جهان است.

سفیر اسبق آمریکا در قطر گفت همه اطلاعات حاکی است که تصمیم ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی از بالاترین سطوح صادر شده است.

وی افزود این جنایت نوعی حساسیت در قبال اقدامات عربستان در یمن ایجاد کرد. از این رو، خواسته های شدیدی برای پایان دادن به این جنگ مطرح شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط قطر و آمریکا گفت : این روابط بسیار قوی است و اکنون به علت همکاری های امنیتی بین آمریکا و قطر در منطقه، در بالاترین سطح خود است.

وی افزود تحریم ها علیه قطر را اشتباه می دانیم و اعمال این تحریم ها ناراحت کننده است.

سفیر اسبق آمریکا اظهار داشت حمایت قطر از تروریسم و همگرایی آن با ایران یا بنا به ادعای برخی کشورها، غیر قابل اعتماد بودن قطر، جنجال های بی ارزشی است. این جنجال ها موفقیت آمیز نبود و کاملا شکست خورد. در نتیجه شکست آنها، روابط قطر و آمریکا در مقایسه با گذشته تقویت شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 13 آبان 1397 - 20:35:13