حمايت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از گفتگوي صلح یمن

یک شنبه 13 آبان 1397 - 15:34:36
حمايت دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از گفتگوي صلح یمن

تهران- الکوثر: دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در تماس تلفنی با فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اظهار امیدواری کرد رایزنی های صلح در این کشور از سر گرفته شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ­دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در تماس تلفنی با فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اظهار امیدواری کرد رایزنی های صلح در این کشور از سر گرفته شود.
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: «عبداللطیف الزیانی» دبیر کل شورای همکاری روز جمعه در تماس تلفنی با «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن  با تاکید بر اهمیت «متوقف کردن کشتار و خونریزی ها» در این کشور  اظهار امیدواری کرد رایزنی های صلح در یمن  از سر گرفته شود.
الزیانی گفت: از تلاش های گسترده مارتین گریفیتس با هدف از سرگیری رایزنی های صلح حمایت می کند.
 الزیانی افزود: «رایزنی های آتی صلح یمن فرصتی برای برگزاری مذاکرات جدی بین گروه های یمنی با هدف پایان دادن به جنگ در این کشور و همچنین پایان رنج و محنت ملت دوست یمن و دستیابی به یک راه حل سیاسی است».
عبداللطیف الزیانی بر تمایل شورای همکاری برای پایان دادن به کشتار و خونریزی ها و ادامه تلاش ها با هدف حمایت از یمن و تقویت آرامش و امنیت در این کشور و کمک به بازسازی و سازندگی به گونه ای که به نفع شکوفایی یمن و مردم این کشور باشد تاکید کرد.
الزیانی از کشورهای مرتبط با درگیری ها در یمن و همچنین جامعه جهانی خواست از تلاش های فرستاده سازمان ملل به یمن حمایت کنند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران در دفتر سازمان ملل در نیویورک خواستار پایان  فوری درگیری ها در یمن شد و بر ضرورت انجام چهار اقدام «ضروری برای جلوگیری از وقوع فاجعه قریب الوقوع» در یمن تاکید کرد.
این درخواست سازمان ملل پس از طرح درخواست های مشابه واشنگتن، لندن و کانادا طی چند روز گذشته صورت گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 15:13:44