دمشق: به ترکیه اعتماد نداریم!

یک شنبه 13 آبان 1397 - 10:23:31
دمشق: به ترکیه اعتماد نداریم!

تهران- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت نمی توان به تضمین های ترکیه اعتماد کرد و اين کشور باید نيروهايش را از خاک سوریه خارج کند تا امنیت و ثبات به سوریه بازگردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در نخستین موضعگیری رسمی درباره تعیین فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: سوریه همانطور که با دو فرستاده سابق همکاری کرد با پدِرسون نیز همکاری خواهد کرد، با این شرط که وی از روشهای فرستاده قبلی دست بکشد و وفاداریش را به یکپارچگی سرزمین و ملت سوریه اعلام کند و مثل فرستاده قبلی که از تروریستها جانبداری کرد، از آنها جانبداری نکند و از ارزشهایی والایی که منشور سازمان ملل متحد بر مبنای آن ایجاد شده برای آزادی ملتها در چارچوب مبارزه با تروریسم دفاع کند.

المقداد در گفتگو با الوطن در پاسخ به پرسشی درباره درخواستهای برخی احزاب کُرد مستقر در مناطق تحت کنترل « نیروهای سوریه دمکراتیک» برای اتحاد در برابر تجاوزات ترکیه تاکید کرد ارتش سوریه ضد اشغالگری ترکیه در خاک سوریه می ایستد. 
وی گفت: «ما معتقدیم آنها (احزاب کُرد) باید به روحیه وطن پرستی و ایمان به وطنشان بازگردند، نه این که به برنامه های آمریکائیها و اسرائیلیها و دیگران ضد منافع میهن کمک کنند. آنها باید به میهن بازگردند تا میهن نیز از آنها جانبداری کند». وی تاکید کرد ارتش سوریه از همه سوریها با تمامی گرایش ها و وابستگی ها حمایت می کند تا در جنگ علیه تروریسم به نفع ملت سوریه با همه گروه هایش به پیروزی برسد. 
معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد سوریه به لطف همت عالی و فداکاریهای ملت و ارتش عربی سوریه  علیه تروریسم و حامیانش پیروز خواهد شد و مناطق تحت کنترل آنها (تروریستها) را از چنگ آنها و حامیان آمریکایی - ترکیه ایشان و جدایی طلبان آزاد خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 10:10:4