فتح و حماس : معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور است

جمعه 11 آبان 1397 - 16:12:41
فتح و حماس : معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور است

تهران - الکوثر : دو جنبش فتح و حماس با اشاره به اینکه معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور و تکمیل کننده آن است، تأکید کردند که مقاومت تنها راه برای بازگرداندن حقوق ملت فلسطین در داخل و خارج است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش فتح در بیانیه ای به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد صدور بیانیه بالفور، آن را جرمی تاریخی و جنایت ترور و کشتار حقوق سیاسی و انسانی ملت فلسطین در روز روشن دانست و از آمریکا خواست به عنوان اقدام عملی برای عذرخواهی از جنایتی که یکصد و یکسال پیش مرتکب شد، کشور مستقل فلسطین را به پایتختی شرق قدس به رسمیت بشناسد.
فتح در بیانیه خود تأکید کرد: «منطق نیروی استعماری که بیانیه بالفور را تحمیل کرد و آن را برای تأسیس رژیمی استعمارگر و شهرکساز در سرزمین ما پیش برد، تا ابد پایدار نخواهد ماند. ملت فلسطین قطعا توانایی ایستادگی و پایداری و ادامه مبارزه برای مقاومت در برابر طرحها و نقشه های بیانیه بالفور دوم یا همان معامله قرن را دارد. این طرح که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طریق آن می کوشد با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و از بین بردن مسئله پناهندگان فلسطینی و تأیید بی حد و مرزش از استعمار و شهرکسازی و تداوم اشغالگری، بیانیه بالفور انگلیسی را تکمیل کند».
در همین راستا، جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد بیانیه بالفور و معامله قرن دو روی یک جنایت هستند. این جنبش افزود توطئه علیه آرمان فلسطین، از طریق سکوت بین المللی و همکاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین از طریق اجرای معامله قرن در ارتباط با از بین بردن آرمان فلسطین، از زمان بیانیه بالفور تا به امروز ادامه داشته است.
جنبش حماس همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که حق بازگشت پناهندگان، حقی ثابت و مقدس و غیر قابل مذاکره است و هیچ یک از راه حلهای جزئی دیگر مانند محلی سازی و میهن جایگزین، قابل قبول نیست. 
حماس همچنین خاطر نشان کرد که پایبندی به همه انواع مقاومت، تنها گزینه راهبردی است که می تواند رژیم اشغالگر را بازدارد و حقوق سلب شده را بازگرداند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 14:59:43