استقبال شورای حقوق بشر ژنو از توقف صادرات سلاح به عربستان

جمعه 11 آبان 1397 - 15:45:50
استقبال شورای حقوق بشر ژنو از توقف صادرات سلاح به عربستان

تهران - الکوثر : شورای حقوق بشر و عدالت ژنو از تصمیم سوئیس در متوقف کردن صادرات سلاح به عربستان استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شورای حقوق بشر و عدالت ژنو که سازمانی حقوقی و بین المللی است، در بیانیه ای از دیگر کشورهای اروپایی خواست موضعی مشابه سوئیس اتخاذ کنند.

این شورا همچنین اتخاذ چنین تصمیمی را موضعی در حمایت از قربانیان جنایتهای جنگی دانست که عربستان در جنگش علیه یمن که از بیش از سه سال پیش آغاز شده است، مرتکب می شود.
این بیانیه همچنین تصمیم سوئیس را به منزله پیروزی برای ارزشهای اروپایی در مقابله با نقض حقوق بشری برشمرد که عربستان با بازداشت و هدف قرار دادن مخالفان و فعالان حقوق بشر و عالمان دینی و زندانیان آزادی بیان، مرتکب می شود.
سلمی عجم، مسئول خاورمیانه ای شورای حقوقی ژنو نیز به نوبه خود از نقش احزاب سوئیسی که پویشی مردمی را برای تحت فشار قرار دادن دولت به منظور عقب نشینی از طرح کاهش محدودیتهای صادرات سلاح یا اجازه دادن به شرکتهای سوئیسی برای فروش سلاح به کشورهای در حال جنگ از جمله عربستان به راه انداختند، تقدیر کرد.
خانم عجم افزود: این تصمیم جدید، حمایت از ارزشهای انسانی، حقوق بشری و همگام شدن با مسئولیتهای قانونی و اخلاقی دولت سوئیس است نه اینکه در مقابله با منافع و سودی باشد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 14:57:55

دسته بندی :