وزیر خارجه اردن با مسئولان دولت جدید عراق دیدار کرد

جمعه 11 آبان 1397 - 14:54:16
وزیر خارجه اردن با مسئولان دولت جدید عراق دیدار کرد

بغداد - الکوثر : ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در سفری رسمی به عراق، با برخی مسئولان این کشور دیدار و در خصوص بسیاری مسائل در زمینه منافع دو کشور گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نخستین دیدارهای ایمن الصفدی با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق برگزار شد و دو طرف درباره اقدامات و تلاش ها برای توسعه روابط دوجانبه به ویژه روابط تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند. 
پس از تشکیل دولت عراق، وزیر خارجه اردن برای نخستین بار با سفر به بغداد ، با برهم صالح رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد. 
پس از این دیدارها، ایمن الصفدی با محمد الحکیم وزیر خارجه جدید عراق دیدار و گفتگو کرد. 
به گفته وزیر خارجه عراق، دو طرف در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی و همچنین مسائل اقتصادی بین دو کشور در خصوص تجارت، انرژی و لوله های نفتی بین بصره و بندر العقبه گفتگو کردند.  
محمد الحکیم گفت: «درباره مسائل مهم منطقه ای، مانند مسئله سوریه که موضوع بسیار مهمی است و همچنین مسائل مشترک دو کشور مانند مسائل اجتماعی، اقتصادی و همچنین زیست محیطی گفتگو کردیم. موضوعات مشترک مربوط به تجارت، شراکت های آینده در زمینه انرژی، برق و لوله های نفتی نیز از دیگر مسائلی بود که بررسی شد.»
ایمن الصفدی همچنین گفت وی حامل پیام عبدالله دوم پادشاه اردن، مبنی بر تمایل این کشور به ایجاد روابط محکم با عراق و آمادگی امان برای کمک به عراق در بازسازی و برقراری ثبات است.  
ایمن الصفدی گفت: «من پیام پادشاه اردن را منتقل کردم مبنی بر این که اردن در کنار کشور عراق برادر بوده و در آینده نیز همین گونه خواهد بود. تاریخ روابط برادرانه و راهبردی بین عراق و اردن گسترده است و خواهان همکاری با یکدیگر، برای آینده ای همراه با همکاری ها و هماهنگی های بیشتر هستیم به گونه ای که در راستای منافع دو کشور برادر و مسائل مشترک و آثار مثبتی برای ما داشته باشد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 11:40:39