برزیل سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می کند

جمعه 11 آبان 1397 - 8:4:38
برزیل سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می کند

تهران - الکوثر : ژایر بولسونارو رئیس جمهور منتخب برزیل اعلام کرد سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به قدس منتقل می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور منتخب برزیل روز پنجشنبه تایید کرد سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد، تدبیری به شدت بحث انگیز که ماه مه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اجرا گذاشته شد.
بولسونارو در توییتی نوشت: " همان طوری که پیش از این در کارزار انتخاباتی اعلام کرده ایم ما قصد داریم سفارت برزیل را از تل آویو به قدس منتقل کنیم. اسرائیل کشوری مستقل است و ما باید به آن کاملا احترام بگذاریم ".
کمی بعد از اینکه این پیام به زبان های پرتغالی و انگلیسی منتشر شد رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل در کنفرانسی خبری اعلام کرد فکر نمی کند این تصمیم به ایجاد " فضای سنگین " در روابط بین برزیل و خاورمیانه منجر شود. 
وی گفت: " ما برای مردم اسرائیل و عرب بیشترین احترام را داریم. ما در پی ایجاد مسائل با کسی نیستیم. ما می خواهیم با کل جهان تجارت کنیم و در پی راه حل صلح آمیز برای حل این موضوع هستیم ".
بولسونارو که حامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه هیوم این رژیم منتشر شد اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی در انتخاب پایتخت خود باید آزاد باشد.
جامعه بین المللی معتقد است وضع شهر قدس باید مورد مذاکره دو طرف باشد و سفارتخانه ها تا زمانی که توافقی در این زمینه حاصل نشده نباید مستقر شوند.
دونالد ترامپ دسامبر 2017 با فاصله گرفتن از دیپلماسی آمریکا در چند سال گذشته قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین از آن زمان، روابط با دولت ترامپ را قطع کرده است.
سفارت آمریکا 14 ماه مه از تل آویو به قدس منتقل شد و بعد از آن گواتمالا و پاراگوئه اعلام کردند قصد دارند از آمریکا پیروی کنند اما پاراگوئه در تصمیم برای انتقال سفارت خود تجدید نظر کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 1:14:37

دسته بندی :