طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در الخلیل

جمعه 11 آبان 1397 - 9:35:37
طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در الخلیل

تهران - الکوثر : چند وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از طرح احداث واحدهای مسکونی جدید در شهرک های صهیونیستی در الخلیل در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیران صهیونیست اعلام کردند می خواهند واحدهای مسکونی جدیدی در شهرک های یهودی نشین در قلب الخلیل احداث کنند، که اقدام نادری درباره این منطقه حساس واقع در اراضی اشغالی فلسطینی ها در کرانه باختری خواهد بود.
آویگدور لیبرمن ، وزیر جنگ اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد "طرح احداث آپارتمان های جدید را بالای بازار بزرگ الخلیل آغاز خواهد کرد". 
این شهر کرانه باختری اشغالی انبار باروتی است که در آنجا حدود 800 شهرک نشین اسرائیلی تحت محافظت شدید ارتش رژیم صهیونیستی در میان 200 هزار نفر ساکنان فلسطینی زندگی می کنند. 
آیلت شاکد وزیر دادگستری اسرائیل نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد در پرونده ساخت این منطقه مسکونی "پیشرفت قابل توجهی" به دست آمده است.
این طرح که جزئیات آن مشخص نشده، هنوز قرار است پیش از آغاز عملیات احداث، از کمیته وزارت جنگ این رژیم برای آن مجوز گرفته شود که احتمالا در دادگاه ها به آن اعتراض خواهد شد.  
بخشی که احداث این ساختمان ها در آنجا پیش بینی شده، در خیابان الشهدا واقع شده است که پیش تر یکی از مناطق بسیار تجاری الخلیل محسوب می شد. این منطقه به حرم ابراهیمی منتهی می شود که یهودیان و مسلمانان آنجا را مکانی مقدس می دانند که حضرت ابراهیم (ع) نیز در آنجا دفن شده است. 
این خیابان به روی فلسطینی ها بسته شده است که از مدت ها پیش بازگشایی آن را خواستارند. 
در ماه اکتبر دولت اسرائیل با احداث 31 واحد مسکونی برای شهرک نشینان یهودی در الخلیل موافقت کرد که بعد از سال 2002 اولین موافقت دولت اسرائیل در این خصوص به شمار می رفت. 
هاجیت اوفران از سازمان غیر دولتی اسرائیلی "صلح اکنون" که علیه شهرک سازی ها در سرزمین های فلسطینی مبارزه می کند، اعلام کرد طرح ساخت و سازی که روز پنجشنبه اعلام شد، "تغییری خطرناک" به شمار می رود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 1:14:14

دسته بندی :