سوریه اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات ائتلاف آمریکایی خواستار شد

پنج شنبه 10 آبان 1397 - 20:29:25
سوریه اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات ائتلاف آمریکایی خواستار شد

دمشق - الکوثر :  وزارت خارجه سوریه دو نامه‌ خطاب به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان در مورد گورهای دسته جمعی کشف شده در استان الرقه که نشانگر کشتار خونین و جنایت های “ائتلاف بین المللی” علیه مردم سوریه است ، ارسال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این دو نامه که برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شد، آمده است، این گورها نشان از کشتار خونینی دارد که ائتلاف، علیه ملت سوریه به ویژه ساکنان رقه انجام داده است، جنایتی که به دلیل حمایت از سلامت تروریست های داعش و آماده کردن این گروه برای مقابله با ارتش سوریه در دیر الزور، پس از انتقال تروریست ها از این منطقه به دیرالزور، انجام شده است.

در ادامه این نامه آمده است : سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد مسئولیت های خود را در حراست از صلح و امنیت جهانی بشناسد و در اقدامی فوری برای توقف جنایات علیه مردم سوریه و پیشگیری از تکرار آن اقدام کند.

این نامه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا درباره جنایات و کشتار جمعی که با کشف این گورها در رقه افشا شده است تحقیقی بین المللی را در دستور کار خود قرار دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 آبان 1397 - 20:21:8

دسته بندی :