اعلام آمادگی سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل خاشقجی

پنج شنبه 10 آبان 1397 - 15:57:47
اعلام آمادگی سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل خاشقجی

تهران- الکوثر: فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از آمادگی این سازمان برای تشکیل یک گروه تحقیق بین المللی درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد دولت سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فرحان حق سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد آنتونیو گوترش آماده است یک گروه تحقیق بین المللی درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول تشکیل دهد مشروط به این که درخواستی در این خصوص از طرف یکی از اعضای سازمان ملل متحد که در این ماجرا دخیل است، دریافت کند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد این مطلب را در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره پرونده خاشقجی و موضع سازمان ملل متحد در این باره بیان کرد. روزنامه نگاران از فرحان حق پرسیدند آیا درست است که دلایل سیاسی احتمالی مانع از آن شده است که دبیرکل سازمان ملل متحد یک گروه تحقیق بین المللی درباره قتل روزنامه نگار عربستانی در استانبول تشکیل دهد؟
فرحان حق گفت دبیر کل سازمان ملل متحد از دیدگاه حقوقی مشاوران خود درباره امکان تشکیل یک گروه تحقیق بین المللی در این باره اطلاع کسب کرده است. وی افزود گوترش در جریان اتفاقات و تحولات مربوط به پرونده قتل خاشقجی در ترکیه است و پیوسته بر ضرورت یک تحقیق سریع، مستقل و بی‌طرف درباره این ماجرای پرهیاهو تاکید کرده است.
در همین حال دفتر دادستانی استانبول با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نشستهایی که با دادستان کل عربستان سعودی درباره قضیه خاشقجی برگزار شد، نتایج ملموسی به همراه نداشته است و تلاشهای گسترده دولت ترکیه برای روشن شدن همه حقایق و زوایای پنهان قتل خاشقجی راه به جایی نبرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 آبان 1397 - 15:40:57