انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن

چهار شنبه 9 آبان 1397 - 23:23:46
انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن

صنعا- الکوثر:‌ منابع یمنی از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن توسط سامانه دفاع هوایی این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه‌شب یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در استان «تعز» در جنوب غرب یمن هدف قرار دادند.

منابع یمنی می‌گویند که این پهپاد در حال اجرای ماموریت جاسوسی‌ در منطقه الوازعیه استان تعز بود که سرنگون شد.

روز دوشنبه نیز ۲ فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در غرب یمن و جنوب عربستان منهدم شده بودند.

عصر دوشنبه گذشته یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی در شمال شرق شهرستان «الدریهمی» در ساحل غربی یمن و ساعاتی بعد یک فروند پهپاد جاسوسی دیگر ائتلاف سعودی در منطقه مرزی «جیزان» هدف قرار گرفت.

سامانه‌های دفاع هوایی یمنی‌ها، تاکنون ده‌ها پهپاد ائتلاف آمریکایی-سعودی را سرنگون کرده اند که از جمله آنها پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام کیو-9 ریپر» است.

این پهپاد اوایل اکتبر ۲۰۱۷ در منطقه «جدر» در شمال صنعا هدف آتش نیروهای یمنی قرار گرفت و سخنگوی نظامی آمریکا نیز سرنگونی این پهپاد به‌ دست مبارزان یمنی را تائید کرد.

این در حالی است که چهارشنبه شب وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، خواستار توقف فوری جنگ یمن و مذاکره طرف‌های درگیر شده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، واشنگتن تاکنون بارها از طرفین متخاصم در جنگ یمن خواسته است سلاح را زمین بگذارند و حالا دیگر وقت آن است که از طرفین دعوا بخواهد پای میز مذاکره بنشینند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 آبان 1397 - 23:23:26

دسته بندی :