آمریکا خواستار آتش بس فوری در یمن شد

چهار شنبه 9 آبان 1397 - 23:17:39
آمریکا خواستار آتش بس فوری در یمن شد

تهران- الکوثر:‌ وزارت امور خارجه آمریکا خواستار توقف حملات موشکی و پهپادی انصارالله به عربستان و امارات‎؛ و به دنبال آن توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق پرجمعیت در یمن شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: حوثی های یمن (نیروهای انصارالله) باید حملات موشکی و پهپادی به عربستان و امارات را متوقف کنند و سپس ائتلاف تحت فرماندهی عربستان باید به حملات هوایی به مناطق پرجمعیت یمن پایان دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: آمریکا بر این باور است که اکنون زمانی مناسب برای پیشبرد مذاکرات صلح به منظور پایان دادن به جنگ در یمن است.

در واکنش به این سخنان و سخنان قبلی مقامات بلندپایه آمریکایی درباره لزوم توقف جنگ در یمن، هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت از درخواستها برای توقف تجاوزگری علیه یمن و ازسرگیری روند سیاسی استقبال می کنیم.

هشام شرف افزود: کشورهایی که مسئولان بلندپایه آنها بر ضرورت آتش بس در یمن تصریح کرده اند باید اقدامات عملی و فوری در این خصوص انجام دهند.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت صنعا همانند همیشه دست خود را برای صلح دراز می کند، صلحی که به نفع ملت یمن و حاکمیت ، امنیت و ثبات آن باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 آبان 1397 - 23:17:12