ترکیه به درخواست ریاض درباره قطر پاسخ رد داد

چهار شنبه 9 آبان 1397 - 18:2:8
ترکیه به درخواست ریاض درباره قطر پاسخ رد داد

تهران- الکوثر: وزارت خارجه ترکیه با درخواست‌ رژیم سعودی برای تعطیلی پایگاه نظامی‌اش در قطر مخالفت کرد و آن را درخواستی غیر واقع‌بینانه خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با دو روزنامه "الوطن" و "قطر تریبیون" درخواست عربستان و کشورهای هم‌پیمان آن برای تعطیلی پایگاه نظامی کشورش در قطر را رد کرده و آن را درخواستی "غیر واقع‌بینانه" خوانده است.

چاووش‌اوغلو اظهار داشت: طبق توافقنامه همکاری‌ نظامی و دفاعی آنکارا-دوحه که در سال ۲۰۱۴ و بسیار پیشتر از آغاز اختلافات در منطقه خلیج فارس در سال ۲۰۱۷ به امضا رسیده بود، نیروهای مسلح ما در قطر مستقر شدند. به همین دلیل هیچ ارتباطی میان استقرار نظامیان ما با اختلافات فعلی در منطقه خلیج فارس وجود ندارد و ما بر این باوریم که این درخواست غیر واقع‌بینانه است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

این کشورها لغو تحریم را مشروط به ۱۳ درخواست از دوحه کردند که از جمله آنها توقف روابط با تهران و تعطیلی پایگاه نظامی طارق بن زیاد ترکیه در خاک این کشور بود.

دوحه ضمن رد اتهام حمایت از "تروریسم"، به این درخواست‌ها نیز پاسخ مثبت نداده و آنها را غیرواقع‌بینانه و غیر قابل‌اجرا خواند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 آبان 1397 - 17:42:41

دسته بندی :