بشار الجعفری : غربیها مانع کمکهای بشردوستانه هستند

سه شنبه 8 آبان 1397 - 14:43:52
بشار الجعفری : غربیها مانع کمکهای بشردوستانه هستند

دمشق - الکوثر : بشار الجعفری گفت برخی کشور های غربی جلوی انجام کار های بشر دوستانه را می گیرند و به منظور اجرای طرحهای خود از این مسئله سوء استفاده می کنند..

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد دکتر بشار الجعفری تاکید کرد که برخی کشورهای غربی هنوز سیاسی کردن کار بشر دوستانه در سوریه برای بدست یافتن اهداف سیاسی خود، ادامه می دهد، همچنین اشاره کرد که سوریه مبارزه با تروریسم  تا آزادی تمام اراضی خود، ادامه خواهد داد. 

بشار الجعفری افزود: سوریه خواهان نقش بی‌طرفانه و مستقل و غیر سیاسی سازمان ملل برای کمک به متضررین جنگ است. عجیب است که برخی کشورها و دستگاه‌ها بر ربط دادن مسایل انسانی به مسایل سیاسی اصرار می‌ورزند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی در شرق سوریه اشاره کرد و گفت: بمباران شهر «هجین» در ریف دیرالزور با بمب‌های فسفوری، مغایر با قوانین بین‌المللی است که با هدف پشتیبانی تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

علاوه بر استفاده از بمب فسفری، گزارش‌های بسیاری از هدف قرار دادن غیر نظامیان در شرق سوریه از سوی جنگنده‌های آمریکایی در دست است. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته، ۲ روستای «السوسه» و «البوبدران» در جنوب شرقی سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن ۱۰ نفر از غیرنظامیان سوری از جمله چند کودک، جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد : پس از نشست 24 اکتبر شورای امنیت سازمان ملل، تروریست های مستقر در ادلب 40 موشک به سوی حلب شلیک کردند که در نتیجه آن ده ها نفر کشته و ده ها نفر هم زخمی شدند. 

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که جنگ تروریستی علیه سوریه و تحریم های اقتصادی اجباری یکجانبه اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، موجب درد و رنج ملت سوریه شد.

وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با اعلام آمادگی دولت سوریه برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به سوریه ، تاکید کرد: سوریه به مبارزه با تروریسم تا زمان آزادی کامل خاک خود از تروریسم و از هرگونه دخالت خارجی غیر قانونی، ادامه می‌دهد.

وی توضیح داد : ایالات متحده آمریکا مانع اصلی تحویل کمک‌های بشردوستانه به آردوگاه الرکبان و علت اصلی رنج ساکنان این آردوگاه، است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 8 آبان 1397 - 14:39:21