ولید المعلم : آمریکا از تروریست های داعش در سوریه حمایت می کند

سه شنبه 8 آبان 1397 - 12:50:1
ولید المعلم : آمریکا از تروریست های داعش در سوریه حمایت می کند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اتفاقاتی که در دو سال گذشته در شهر رقه رخ داد نشانه روشن از اقدامات آمریکا در سوریه است و امروز حمایت آمریکا از عناصر داعش باعث شده تا تروریست های داعش بار دیگر بتوانند خود را به مرزهای سوریه و عراق برسانند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه روز دوشنبه اعلام کرد با وجود توافق میان روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب ، گروههای مسلح با سلاحهای سنگین خود همچنان در این منطقه حضور دارند .
ولید المعلم در نشست های کمیته اجرایی شورای جهانی صلح گفت با وجود این که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشست سوچی در زمینه ایجاد منطقه عاری از سلاح به مسافت 15 تا 20 کیلومتر در اطراف مرزهای ادلب توافق کردند اما تروریست ها با سلاحهای سنگین خود همچنان در این منطقه مستقر هستند .
وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد خودداری گروههای مسلح از تخلیه تسلیحات نظامی سنگین خود از منطقه عاری از سلاح نشانه عدم تمایل ترکیه به اجرای تعهداتش است و در نتیجه شهر ادلب همچنان تحت کنترل تروریست های مورد حمایت ترکیه و غرب قرار دارد .
ولید المعلم گفت آمریکا در شرق سوریه ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی را تشکیل داد که در نتیجه آن هزاران شهروند بی گناه سوری قربانی شدند و علت آن این است که آمریکا با هر چیزی غیر از گروه تروریستی داعش مبارزه می کند و حتی بالعکس به صورت علنی از این گروه حمایت می کند . 
ولید المعلم افزود آمریکا به بهانه حمایت از شهروندان کرد سوریه پایگاه های هوایی و نظامی در شمال سوریه تاسیس کرد ، همچنان که پایگاهی در منطقه التنف در جنوب سوریه با هدف مراقبت از عناصر تروریستی داعش و آماده سازی دوباره آنان برای جنگ با ارتش عربی سوریه ایجاد کرد و بر این اساس آنان برای طولانی شدن بحران در سوریه تلاش می کنند . 
وزیر خارجه سوریه تاکید کرد ارتش سوریه و متحدانش با تروریست های داعش ، جبهه النصره و دیگرسازمان های تروریستی درخاک سوریه مبارزه می کنند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 8 آبان 1397 - 12:38:4