نامزد خاشقجی : از پاسخ ترامپ مایوس شدم

سه شنبه 8 آبان 1397 - 15:3:9
نامزد خاشقجی : از پاسخ ترامپ مایوس شدم

تهران - الکوثر : نامزد جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی گفت مقامات سعودی مسوول قتل وی هستند و پادشاهی سعودی باید جزئیات بیشتری ارایه کند تا کسانی که دستور قتل وی را دادند یا آن را اجرا کردند محاکمه شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خدیجه چنگیز در پاسخ به این سوال که چه کسی مسوول نهایی قتل وی است گفت: " این در داخل یک مرکز دیپلماتیک سعودی رخ داد. در چنین شرایطی مقامات عربستان سعودی مسوول آن هستند." 
وی گفت: "این حادثه، این ترور در داخل کنسولگری عربستان رخ داد بنا بر این مقامات عربستان احتمالا می دانند چطور این قتل رخ داد." 
وی گفت: "آنها باید توضیح دهند چه رخ داد." 
وی در پاسخ به این سوال که در صورت دیدار با بن سلمان ولیعهد عربستان به وی چه خواهد گفت پاسخ داد فکر نمی کند چنین اتفاقی بیفتد.
وی سپس گفت از پاسخ ترامپ به قتل خاشقجی ناامید شده است. 
چنگیز تلویحا گفت روابط کسب و کار آمریکا با ریاض بر رفتار آمریکا با این پرونده تاثیر گذاشته است.
نامزد خاشقجی گفت توضیحاتی که عربستان داده ناکافی است و وی می خواهد با جزئیات بداند چه کسی مسوول قتل اوست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بن سلمان یا خانواده سلطنتی را مسوول قتل وی می داند گفت: "من و دولتم (ترکیه) می خواهیم همه کسانی که مسوول هستند از شخصی که دستور داده تا کسی که اجرا کرده طبق قانون بین الملل محاکمه و مجازات شوند." 
وی افزود بن سلمان یا خانواده سلطنتی با وی تماسی نگرفته و تسلیتی به او نگفته اند.
چنگیز گفت غرب به عنوان مقر حقوق بشر و دمکراسی محسوب می شود و باید در برابر قاتلان خاشقجی بایستد. 
وی سپس در جمعی در لندن گفت: "از اقدامات مقامات بسیاری از کشورها خصوصا آمریکا ناامید شدم." 
وی افزود: " ترامپ باید به آشکارشدن حقیقت کمک و اجرای عدالت را تامین کند. وی نباید راه را برای سرپوش گذاشتن بر قتل نامزد من هموار کند. نگذاریم پول وجدان ما را آلوده کند و ارزش های ما را به حراج بگذارد."  
چنگیز گفت: " مثل هر فرد دیگر، من نیز منتظر پاسخ هستم. جهان باید بداند چه کسی این جنایت را تحریک کرد، در آن دخیل بود یا آن را مرتکب شد." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 8 آبان 1397 - 12:31:30