کشتار یمنی‌ها با تفنگ‌های سوئیسی

یک شنبه 6 آبان 1397 - 22:40:29
کشتار یمنی‌ها با تفنگ‌های سوئیسی

تهران- الکوثر: تحقیقات یک روزنامه سوئیسی نشان داد نظامیان سعودی در جنگ یمن با تفنگ های ساخت سوئیس یمنی ها را می کشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه سوییسی بلیک نوشت: براساس تحقیقات این روزنامه، نظامیان عربستان سعودی در جنگ یمن با تفنگ های SIG ساخت سوییس؛ یمنی ها را می کشند.
روزنامه سوییسی بلیک براثبات نتایج تحقیقاتش؛ تصویری از نظامیان عربستان مجهز به تفنگ های ساخت سوئیس منتشر کرد که پس از درگیری با یمنی ها ؛ گرفته شده است.

بر اساس تحقیقات روزنامه سوئیسی بلیک؛ این عکس مربوط به پایان سال گذشته در استان جیزان در منطقه مرزی بین عربستان سعودی و یمن است؛ در این منطقه ارتش عربستان ضد مردم یمن می جنگند.

این روزنامه با اشاره به تحقیقات مرکز آنالیز اسلحه استرالیا Ares نوشت: این تفنگ ها از نوع 552 است که در بازار سیاه در یمن نیز خرید و فروش می شود و نیروهای یمنی ممکن است این تفنگ ها را از نیروهای سعودی ضبط کرده باشند. 
به گفته سخنگوی دبیرخانه اقتصاد سوییس ؛در سال 2006 میلادی دبیرخانه اقتصاد سوییس با فروش بیش از حدود یکصد نوع از این تفنگ ها به نیروی دریایی سعودی موافقت کرد. 


رسانه های سوییسی می نویسند: این مورد جدید از سلاح های سوییس که در درگیری های جنگ استفاده می شود ؛می تواند بحث در این کشور درباره تحریم فروش اسلحه به عربستان سعودی را دوباره تشدید کند.

"لوین لمپرت" از گروه سوییس بدون ارتش گفت: سوئیس باید هرچه سریعتر صادرات اسلحه به عربستان سعودی را متوقف کند.
پارلمان اروپا به تازگی توقف ارسال اسلحه به عربستان سعودی را خواستار شده است اما دولت سوییس همچنان در این باره بی تفاوت است. 
"سیمونتا سوماروگوا" وزیر دادگستری سوییس و عضو حزب سوسیال دمکرات این کشور هفته جاری در نشست شورای دولت؛ توقف فروش  همه انواع اسلحه به عربستان سعودی را خواستار شد که " یوهان اشناید امان" وزیر اقتصاد سوییس آن را رد کرد.
وزیر اقتصاد سوییس گفت: نمی توان قراردادهای تایید شده را لغو کرد. 
سوییس در سال 2017 میلادی ادوات جنگی مانند سیستم دفاعی هوایی؛ مهمات و سلاح سبک به ارزش 4,8 میلیون فرانک سوییس به ریاض فروخت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 آبان 1397 - 22:40:17