اردوغان به دنبال جسد خاشقجی!

جمعه 4 آبان 1397 - 14:12:4
اردوغان به دنبال جسد خاشقجی!

تهران- الکوثر: رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه تصریح کرد مسئولان سعودی باید مکان جسد جمال خاشقجی را نشان دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، مسئولان عربستانی بعد از آنکه به کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی اذعان کردند، باید مکان جسد وی را نیز اعلام کنند.

وی تاکید کرد دادستان کل عربستان روز یکشنبه به ترکیه سفر می‌کند و با دادستان کل ترکیه در استانبول برای بررسی مساله جمال خاشجقی دیدار خواهد کرد.

اردوغان خطاب به مقامات سعودی درخصوص مساله خاشقجی گفت: اگر می‌خواهید ابهامات را از بین ببرید، آن ۱۸ نفر بازداشت شده مساله‌ای محوری برای همکاری میان ما هستند و اگر نمی‌توانید آنها را وادار کنید که به تمامی رخدادهای صورت گرفته اعتراف کنند، آنها را به نزد ما بفرستید تا ما آنها را محاکمه کنیم، چراکه این حادثه در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داده است.

اردوغان تاکید کرد: باید عربستانی‌ها مشخص کنند که چه شریک محلی داشته‌اند که جسد خاشقجی را تحویل گرفته است. چه کسی به تیم ۱۵ نفره دستور داده است که به ترکیه بیایند؟

وی با بیان این که ۱۸ فرد بازداشت شده در عربستان می‌دانند که چه کسی خاشقجی را کشته است، گفت: ما اسناد بیشتری درمورد مساله خاشقجی در اختیار داریم، اما در بر ملا کردن آنها عجله نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد کشورش تصمیمی برای ورود به نزاع با هیچ کسی ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 آبان 1397 - 14:11:49