موضع شديد پارلمان اروپا در خصوص قتل خاشقجي

پنج شنبه 3 آبان 1397 - 22:51:5
موضع شديد پارلمان اروپا در خصوص قتل خاشقجي

تهران - الکوثر : پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد بسیار بعید به نظر می رسد که قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بدون اطلاع محمد بن سلمان ولیعهد سعودی صورت گرفته باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه ای که با 325 رای موافق ، یک رای مخالف و نوزده رای ممتنع به تصویب رسید اعلام کردند اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن باید برای اعمال تحریم های هدفمند علیه عربستان سعودی آماده شوند. نمایندگان همچنین تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را در سطح اتحادیه اروپا خواستار شدند. 
نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه اعلام کردند سیطره مطلق محمد بن سلمان بر دستگاه های امنیتی عربستان سعودی این فرضیه را که عملیات قتل خاشقجی بدون اطلاع و خارج از کنترل وی صورت گرفته است به شدت بعید می سازد.
از دیدگاه نمایندگان اروپایی قتل خاشقجی در چارچوب موج گسترده سرکوب مدافعان حقوق بشر، وکلا، روزنامه نگاران، نویسندگان و وبلاگ نویسان صورت گرفته است. این فشارها از زمانی که محمد بن سلمان تصمیم گرفت سیطره خود را بر دستگاه های امنیت ملی بیشتر کند تشدید شده است. 
پارلمان اروپا در قطعنامه خود از عربستان سعودی خواست محل جسد خاشقجی را اعلام کند و یادآور شد سر به نیست کردن نظام مند و اعدام های فراقانونی ، جنایت علیه بشریت محسوب می شود. 
نمایندگان پارلمان اروپا ضمن آنکه تحقیقات بین المللی مستقل و بی طرفانه را در این زمینه خواستار شدند اعلام کردند اگرچه ناپدید و کشته شدن جمال خاشقجی به ماموران سعودی نسبت داده شده است اما هم این افراد و هم نهادهای دولتی باید در این زمینه پاسخگو باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 آبان 1397 - 22:50:34