رای الیوم : رژیم سعودی به علت جنایاتش باید سرنگون شود

پنج شنبه 3 آبان 1397 - 21:6:2
رای الیوم : رژیم سعودی به علت جنایاتش باید سرنگون شود

تهران - الکوثر : روزنامه رای الیوم با اشاره به ارتکاب جنایت هولناک قتل خاشقجی به دست نظام آل سعود نوشت: نظام عربستان نه تنها به سبب ارتکاب این جنایت بلکه به سبب دیگر اقدامات مجرمانه و حمایت از تروریسم و جنگ افروزی در کشورهایی مانند یمن باید سرنگون شود تا مردم این کشور، همه منطقه و کشورهای جهان از شر آن خلاص شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این روزنامه اینترنتی در یادداشتی به قلم «کمال الهلباوی» نوشت : مرگ البوعزیزی در تونس در اوایل ژانویه سال 2011 باعث بر افروخته شدن بهار عربی در این کشور شد. البوعزیزی در اعتراض به حکام ظالم به سبب مصادره اموال ناچیزش که روزی حلال خود را از آنها به دست می آورد ، خوسوزی کرد که به دنبال آن نا آرامی هایی به وجود آمد و پس از آن هم انقلاب به وقوع پیوست و مردم شعارهایی مانند نه به فقر، نه به بیکاری و نه به استبداد سر دادند و شعله انقلاب همه تونس را فرا گرفت و زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق این کشور به عربستان گریخت.

به نظر من جنایت قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری کشورش در ترکیه هم باید باعث وقوع انقلاب بهار عربی در عربستان می شد ، البته نه تنها به سبب ارتکاب جنایت زشت و هولناک قتل خاشقجی و برنامه ریزی برای آن از جانب نظامی مستبد و ظالم علیه فردی که تنها سلاحش «قلم» است ، بلکه به سبب فساد نظام این کشور و به تباهی کشاندن -به بهانه اصلاحات- از طریق برافروختن آتش جنگ در یمن و حمایت از تروریسم و ترویست ها در چندین کشور عربی نزدیک، زندانی کردن علما و فقها و محاصره کشور قطر پس از شکست طرح حمله به آن و همچنین به سبب هم گرایی و عادی سازی روابط با دشمنان امت اسلامی و برنامه ریزی و تلاش مستمر برای براندازی جمهوری اسلامی ، بر افروختن فتنه های دینی و مذهبی ، مقابله با مقاومت های عظیم مردمی ، برباد دادن ثروت ها در راه های بیهوده و تسلیم شدن در برابر سلطه جویی های کشورهای غربی باید انقلاب عربی در این کشور به وقوع بپیوندد.  
قتل جنایت هولناک و زشتی است چه فرد کشته شده بزرگ باشد چه کوچک، چه غنی باشد چه فقیر چه ناشناخته باشد چه مشهور، مگر اینکه برای قصاص یا دفاع از خود و میهن باشد. رای الیوم در ادامه با اشاره به آیه سی و دوم سوره مائده درباره قتل با این مضمون که هر کس فردی را به ناحق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده باشد، بکشد مثل آن است که همه مردم را کشته است نوشت: رفتار فریب کارانه در قبال فرد کشته شده هم جنایت به شمار می رود و همه مردم دنیا شاهد حیله گری های عربستان درباره قتل خاشقجی بودند. همچنین برنامه ریزی برای قتل عمد به اندازه ارتکاب آن و کشاندن او به جایی که آنجا را امن می پندارد و بعد هم مثله کردن جسدش یا پنهان کردن آن، جنایت محسوب می شود. 
همه این ها باعث می شود، بگویم: جنایت قتل خاشقجی، جنایت قرن یا جنایتی چند جانبه و بدتر این است که این جنایت از طرفی سر زده که از نظر شرعی، قانونی، عرفی و اخلاقی مکلف به حفظ امنیت فردی است که او را کشته است و بدتر این که جنایت قتل خاشقجی زمانی اتفاق افتاد که خود اسلام به تروریسم متهم است و خود مسئولان و متولیان حرمین شریفین دست به چنین جنایتی زدند، جایی که انتظار می رود، مردم آنجا حتی در صورت حضور در خارج، از ترس، وحشت و جنایت در امان باشند.
عربستان هنوز هم گرفتار جنایت 11 سپتامبر 2001 است، جنایتی که گفته می شود، دشمنان اسلام و کشورهای عربی آن را سازماندهی کردند؛ اما این جنایت قرن (قتل خاشقجی) مسائل و مشکلات جدید و قدیم را بار دیگر به یاد آورد و بهانه را به دست دشمنان اسلام و کشورهای عربی داد تا همچنان کشورهای عربی و مسلمانان را به تروریسم متهم کنند. 
ماجرای جنایت قتل خاشقجی پیچیده است؛ اما از نظام دیکتاتوری عربستان پرده برداشت که زیر پوشش اصلاحات پنهان شده است و دست منافقینی را که به دفاع ناحق از حاکمان فاسد و جنایتکار عادت کرده اند، رو کرد. این واقعه همه جهانیان را متوجه ظلم و ستم نظام های دیکتاتوری کرد که زیر پوشش دین اسلام و اصلاحات یا دادن اجازه رانندگی به زنان و موافقت با اجرای آهنگ ها و موسیقی های سطح پایین برای جلب رضایت غربی ها پنهان شده اند. 
رای الیوم در پایان نوشت : چطور ممکن است ، فاسدان و ظالمان جزء مصلحان یا اصلاح طلبان باشند؟ آثار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی این جنایت هولناک در عربستان عملا نمایان شده است. چه بسا برخی ناظران از جمله ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اردوغان رئیس جمهور ترکیه بر این باور باشند که مجازات مجرمان بدون بن سلمان یا با بن سلمان کافی است؛ اما من گمان می کنم، پیدایش بن سلمان خود مجازاتی برای خاندان پادشاهی عربستان و همه آل سعود به استثنای مخالفان و افراد صالحی است که در برابر این خرس شکست خورده، هیچ قدرتی ندارند. شمار این مخالفان اگر چه پس از ملک فیصل افزایش یافت؛ اما فساد نظام آل سعود هم به موازات آن شدت گرفت و حکومت این خاندان وبال بر گردن مردم این کشور و طرف های خارجی شده است. با این اوصاف، تنها راه حل این مشکل تغییر نظام است تا منطقه از شر آنها خلاص و اوضاع آرام شود و دسیسه چینی ها کاهش یابد و این تنها به مخالفان نظام سعودی بستگی ندارد بلکه علاوه بر آنها این مسئولیت بر گردن مردم این کشور است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 3 آبان 1397 - 18:0:53