دیده‌بان حقوق بشر: همدستی آمریکا با عربستان ماهیت خشن‌تری یافته است

چهار شنبه 2 آبان 1397 - 13:47:35
دیده‌بان حقوق بشر: همدستی آمریکا با عربستان ماهیت خشن‌تری یافته است

تهران- الکوثر: یکی از مسؤولان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اهمیت پرونده قتل خاشقجی در بازتاب وضعیت آزادی بیان در عربستان گفت، فشارهای سیاسی موجود در عربستان با روی کار آمدن محمد به سلمان در سمت ولیعهدی به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تام پورتیوس، معاون مدیر دیده‌بان حقوق بشر در نشستی با عنوان "پرونده خاشقجی و پیامدهای سیاسی آن" در واشنگتن درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی گفت: قتل خاشقجی توسط مسؤولان عربستانی در داخل کنسولگری این کشور با حمایت غیرمشروط کاخ سفید که از سوی ترامپ هدایت می‌شود، گمانه‌زنی نیست.

پورتیوس اظهار داشت: فشارهای سیاسی موجود در عربستان با روی کار آمدن محمد به سلمان در سمت ولیعهدی به شکل گسترده‌ای افزایش یافت.

معاون مدیر دیده‌بان حقوق بشر در ادامه گفت: قتل خاشقجی از این منظر که تحولات سیاسی خاورمیانه و بدتر شدن آزادی بیان در کشورهای عربی را انعکاس داد، بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: اینکه جهان قاتلان خاشقجی را محاکمه نکرد، موجب افزایش قدرت گروه‌های استبدادی و افزایش فشارها بر مخالفان برای سکوت بیشتر آنها خواهد شد.

این مسؤول دیده بان حقوق بشر اظهار داشت: همدستی آمریکا با عربستان با به قدرت رسیدن ترامپ تندتر و خشن‌تر شده است.


چهار شنبه 2 آبان 1397 - 12:49:51