واکنش دمشق به ادعاهای فرانسه

دو شنبه 30 مهر 1397 - 8:33:46
واکنش دمشق به ادعاهای فرانسه

دمشق - الکوثر : وزارت خارجه سوریه ادعاهای فرانسه را درباره شهر الرقه محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سوریه ادعاهای بی پایه و اساس وزارت خارجه فرانسه را درباره شهر الرقه محکوم و اعلام کرد تخریب برنامه ریزی شده و هدفمند شهر الرقه به دست ائتلاف به اصطلاح بین المللی در حد جنایت جنگی است.
یک منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد آنچه سالگرد آزادسازی الرقه خواند ، گفت : همه مردم دنیا شاهد تخریب برنامه ریزی شده و هدفمند الرقه به دست ائتلاف به اصطلاح بین المللی بوده اند. مردم دنیا اجساد تکه تکه شده و سوخته شهروندان بیگناه سوری در خیابان های الرقه و آواره شدن ساکنان این شهر را به چشم دیده اند. این اقدامات در حد جنایت جنگی است و باید به آنها رسیدگی شود. نیروهای ائتلاف آمریکایی - فرانسوی همان کسانی بودند که برای خروج عناصر داعش از الرقه گذرگاه امن ایجاد و آنها را برای پیچیده تر کردن بحران سوریه ، به مناطق دیگر منتقل کردند.  
این منبع ادامه داد : اذعان فرانسه به کمک به برخی از گروههای مسلح در سوریه دلیل آشکاری بر سیاست خبیثانه و خرابکارانه دولت فرانسه در سوریه است. آنچه در الرقه رخ داده است لکه ننگی بر پیشانی فرانسه است. بی شک افکار عمومی و وجدان های بیدار تحقیق درباره دروغ های دولت فرانسه را خواستار خواهند شد، دولتی که نام فرانسه را در جهان خدشه دار و این کشور را به کشوری پیرو آمریکا تبدیل کرده است.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود - در آنچه سالگرد آزادسازی الرقه خوانده - آورده است: یک سال قبل نیروهای سوریه دموکراتیک با کمک ائتلاف بین المللی که فرانسه در آن نقش موثری داشت ، شهر الرقه را آزاد کردند. طبق این بیانیه فرانسه مبلغ 30 میلیون یورو برای کمک به طرح های انسانی و برای ایجاد استقرار در شمال شرق سوریه تقدیم کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 30 مهر 1397 - 6:39:0

دسته بندی :