ترامپ حاضر به تحريم عربستان بخاطر قتل خاشقجي نيست

شنبه 28 مهر 1397 - 11:45:1
ترامپ حاضر به تحريم عربستان بخاطر قتل خاشقجي نيست

تهران- الکوثر: در حالي که دادستان عربستان سعودي به کشته شدن روزنامه نگار ناراضي جمال خاشقجي در کنسولگري اين کشور در استانبول و دست داشتن 18 تبعه سعودي در اين قتل اذعان کرده است، رئيس جمهور آمريکا گفت باز هم حاضر نيست عربستان را به علت اين قتل تحت تحريم قرار دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس‌جمهور آمریکا با غیرقابل قبول خواندن مرگ جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد دولت عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول مدعی شد که مسائل مرتبط با وی باید با دقت و ملاحظه پیگیری شوند چراکه ریاض متحد بالقوه‌ای علیه ایران محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ با اشاره به پیگری مسئله قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت: آن‌ها (عربستان) متحد خوبی برای ما در خاورمیانه بوده‌اند. ما به آن‌ها برای مقابله با ایران نیازمندیم.

وی همچنین در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با غیرقابل قبول خواندن مرگ خاشقجی، اعلام کرد که ترجیح می‌دهد برای اعمال مجازات علیه عربستان، به سراغ تحریم‌ها نرود.

شايان ذکر است سعود بن عبد الله المعجب، دادستان کل عربستان صبح شنبه در یک سناریوی از پیش طراحی شده و در اولین اعتراف به قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی مدعی شد، براساس تحقیقات اولیه جر و بحثی بین جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و کسانی که با او در حین حضورش در کنسولگری عربستان ملاقات داشتند درگرفت که به مشاجره و درگیری فیزیکی و نهایتا به مرگش منجر شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 مهر 1397 - 11:36:15