لاوروف: غربی ها از پذیرفتن «کلاه سفیدها» می ترسند!

چهار شنبه 25 مهر 1397 - 14:43:31
لاوروف: غربی ها از پذیرفتن «کلاه سفیدها» می ترسند!

بیروت- الکوثر: وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورهای غربی با مطلع شدن از سوابق و پرونده شخصی برخی نیروهای کلاه سفید از پذیرفتن آنها خودداری می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با شبکه یورونیوز تصریح کرد غرب نگران ارتباط برخی افراد موسوم به کلاه سفیدها با برخی گروه های تروریستی است.

وی گفت شماری از کشورهای غربی به دنبال برخی تحقیق های صورت گرفته درباره کلاه سفیدها از پذیرش این نیروها خودداری کردند.
لاوروف افزود: سه ماه گذشت و کلاه سفیدها هنوز در اردن هستند. طبق اطلاعات ما کشورهای غربی که به اردن وعده داده بودند این افراد را در اروپا و کانادا خواهند پذیرفت، از سوابق و پرونده های شخصی نیروهای کلاه سفید مطلع و دچار هراس شده اند. گذشته این نیروها نشان می دهد آنها تمایلات جنایتکارانه دارند از این رو کشورهای اروپایی از پذیرفتن آنها می ترسند. هر روز واقعیت های بیشتری درباره ارتباط مستقیم آنها با داعش و جبهه النصره آشکار می شود. آنها کار درستی انجام نمی دهند و با حسن نیت کار نمی کنند بلکه برای گرفتن دستمزد کار می کنند.
شایان ذکر است مسکو، کلاه سفیدها را عناصری برای تبلیغات رسانه ای دانسته است که با مشارکت در به تصویر کشیدن حمله شیمیایی دروغین، تلاش می کنند مسئولان سوریه را بدنام کنند تا غرب برای حمله به برخی اهداف دولت سوریه، بهانه داشته باشد. آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی از اسرائیل خواسته بودند به خارج کردن برخی کلاه سفیدها و خانواده های آنها از جنوب سوریه و انتقال آنها به اردن کمک کند تا پس از یک ماه اقامت در اردن، عازم برخی کشورهای غربی شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 مهر 1397 - 14:43:21