آمریکا از برنامه ریزی برای گشت زنی های مشترک با ترکیه در منبج خبر داد

چهار شنبه 25 مهر 1397 - 22:56:48
 آمریکا از برنامه ریزی برای گشت زنی های مشترک با ترکیه در منبج خبر داد

تهران- الکوثر: جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا با اشاره به تعهد روسای جمهور ترکیه و آمریکا در خصوص تامین امنیت منبج اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای گشت زنی های مشترک با ترکیه هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دانفورد که پس از کنفرانسی در مورد مقابله با افراطی‌گری در نشست مطبوعاتی مشترک با برت مگ گورگ، نماینده ویژه دونالد ترامپ در مبارزه با داعش شرکت کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی درباره ادامه گشت زنی های مشترک در منبج گفت: «گشت زنی های هماهنگ و مستقل را فورا آغاز کردیم و اقدامات مشترک لازم درخصوص ادامه نقشه راه منبج نیز انجام می گیرد. 

موضوع این است: مسولیتی که رئیس جمهور اردوغان و ترامپ به ما داده این است که راهی برای تامین امنیت آن منطقه ارائه شود که فورا انجام شد. در خصوص گشت زنی های مشترک نیز اولین موضوع چگونگی آن است و چگونگی فرماندهی و سازماندهی آن است که در حال برنامه ریزی برای تامین نفرات آن هستیم. برای گشت زنی مشترک نیاز به آموزش نفرات انتخاب شده داریم. در واقع عاقلانه به پیش می رویم و عجله ای در این خصوص نداریم». 

ژنرال دانفور همچنین اظهار داشت که هنوز تقویم مشخصی برای آغاز گشت زنی های مشترک وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سه هفته اخیر دو بار با یاشار گولر همتای تُرک خود دیدار داشته است، افزود: معتقد هستیم که به وظیفه خود درخصوص مسولیتی که رئیس جمهور اردوغان و ترامپ در تامین امنیت منبج به ما داده اند عمل کرده ایم. در آینده نزدیک در حوزه سیاسی نیز افراد حاضر در منبج را بررسی خواهیم کرد.


چهار شنبه 25 مهر 1397 - 12:4:39

دسته بندی :