مرز اردن و سوریه از امروز (دوشنبه) باز می شود

یک شنبه 22 مهر 1397 - 23:41:3
مرز اردن و سوریه از امروز (دوشنبه) باز می شود

دمشق - الکوثر : سوریه و اردن روز یکشنبه اعلام کردند گذرگاه مرزی مشترک بین این دو کشور پس از سه سال ، روز دوشنبه بازگشایی می شود .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پس از گفتگوهای میان مقامات سوریه و اردن که چند هفته طول کشید ، دو طرف امروز(یکشنبه) اعلام کردند گذرگاه مرزی نصیب میان دو کشور روز دوشنبه بازگشایی می شود. 
دولت سوریه در ماه ژوئیه گذشته مناطق اطراف گذرگاه مرزی نصیب را تحت کنترل خود درآورد.
ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه پس از اجرای عملیات نظامی برای پاکسازی مناطق جنوب غرب این کشور از حضور تروریستها که چند هفته ادامه داشت ، سرانجام در ماه ژوئیه توانست بر مناطق اطراف گذرگاه مرزی نصیب مسلط شود. 
جمانه غنیمات سخنگوی دولت اردن اعلام کرد کمیته های فنی اردن و سوریه برای انجام اقدامات نهایی لازم به منظور بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی نصیب میان دو کشور توافق کردند. 
جمانه غنیمات افزود در نشست روز یکشنبه کمیته های فنی اردن و سوریه که در منطقه مرزی نصیب برگزار شد طرفین توافق کردند این گذرگاه از روز دوشنبه 15 اکتبر ( 23 مهر) و پس از سه سال تعطیلی باز شود . 

محمد الشعار وزیر کشور سوریه نیز اعلام کرد گروههای فنی فعالیت های ترمیم و نوسازی گذرگاه و بازسازی مسیرهای منتهی به آن در شهر درعا و نیز تکمیل اقدامات پشتیبانی ( لجستکی ) برای راه اندازی دوباره آن را آغاز کردند تا حمل و نقل زمینی از طریق این گذرگاه از سرگرفته و تردد مسافران و انتقال کالاها میان دو کشور تسهیل شود . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 22 مهر 1397 - 23:28:37