در اعتراض به جنگ یمن:

تظاهرات علیه رژیم سعودی‌ در استانبول

یک شنبه 22 مهر 1397 - 14:53:1
تظاهرات علیه رژیم سعودی‌ در استانبول

تهران- الکوثر: شماری از ساکنان استانبول ساکنان با برپایی تظاهراتی در اعتراض به جنگ سعودی‌ با یمن، توقف جنایت‌های آل سعود را در این کشور خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در شهر استانبول ترکیه تظاهراتی در محکومیت تجاوزات عربستان سعودی به یمن برگزار شد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن عکس بزرگی از عبدالملک بدرالدین (دبیرکل انصارالله یمن)، توقف این جنگ را که به شهادت و زخمی شدن دهها هزار غیرنظامی یمنی منجر شده است خواستار شدند.
شرکت کنندگان، سکوت بین المللی و حمایت آمریکا از متجاوزان را محکوم و رویدادهای یمن را جنایت جنگی توصیف کردند.
جنایاتی که تاکنون به شهادت و زخمی شدن دهها هزار غیرنظامی، ویرانی بخش زیادی از زیرساخت ها و نهادهای مهم، حیاتی و آموزشی در یمن و گسترش بیماری های واگیردار و گرسنگی ضد میلیون ها یمنی منجر شده است.
تظاهرکنندگان همچنین سکوت بین المللی و حمایت نامحدود آمریکا از عربستان سعودی و امارات در تجاوز به یمن را محکوم کردند و از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد خواستند این جنگ را متوقف کنند. تظاهرکنندگان، عکس بزرگی از عبدالملک الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله و پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که در آن توقف تجاوز به یمن و بیرون رفتن سعودی ها، اماراتی ها و آمریکایی ها را از یمن خواستار شدند.
تظاهرکنندگان همچنین برای نشان دادن این موضوع که تروریسم ریاض، گریبان همه را می گیرد، عکس های جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی ناپدید شده را در دست گرفته بودند؛ روزنامه نگاری که گمان می رود در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.
تظاهرکنندگان با تجلیل از استقامت مردم یمن در رویارویی با تجاوز سعودی _ اماراتی _ آمریکایی، لغو محاصره یمنی ها و رساندن کمک های حیاتی لازم را به آنها خواستار شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 مهر 1397 - 14:51:20