استاد الازهر تشریح کرد: نحوه مقابله با تفکر وهابیت

شنبه 21 مهر 1397 - 14:58:50
استاد الازهر تشریح کرد: نحوه مقابله با تفکر وهابیت

تهران- الکوثر: استاد برجسته دانشگاه الازهر مصر گفت مقابله با تروریسم و تفکر تروریستی و افراطی وهابیت با «اندیشه» امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ عبدالسلام محمد» استاد دانشگاه الازهر شعبه اسکندریه مصر در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر گفت: من معتقدم برای مقابله با تروریسم و تفکر تروریستی و افراط گرایی، ابتدا لازم است که «اندیشه» را با «اندیشه» پاسخ دهیم. علمای امت اسلامی و روشنفکران و اندیشمندان آن باید در این زمینه گام بردارند و نقش دانشگاه ها و نقش الازهر و نقش دانشگاه مصطفی و نقش اتحادیه جهان اسلام باید این باشد که به وظایف خود در قبال امت اسلامی عمل کنند.

این استاد برجسته حدیث و تاریخ اسلام افزود: یکصد شبکه ماهواره ای وهابی وجود دارد که شبانه روز به کینه و تنفر پراکنی مشغول هستند. اگر شما شبکه های ماهواره های «نایل ست» و «عرب ست» را نگاه کنید با طوفانی از شبکه های وهابی مواجه می شوید که پول زیادی در اختیار دارند و شیوخی که حقوقشان را به دلار می گیرند و هر شب به تنفر پراکنی مشغول هستند.

استاد عبدالسلام محمد افزود: برای مقابله با این قبیل افراد لازم است علما و نهادها و دانشگاه ها به وظیفه و نقش خود عمل کنند و رسالت فکری خود را در قبال جوانان مسلمان به انجام برسانند. این جوانان اگر گوش دهند و بازگردند و توبه کنند چه بهتر ، ولی اگر به خشونت متوسل شوند و دست به کشتن دیگران بزنند به شکل دیگری با آنان مقابله می شود.

عبدالسلام افزود: علما برای راهنمایی و هدایت جوانان باید تلاش زیادی انجام دهند. جوانان بسیاری وجود دارند که از معنای واقعی و ماهیت اسلام چیزی نمی دانند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 14:58:28