کدام کشور بدترین شرایط انسانی را روی زمین دارد؟

شنبه 21 مهر 1397 - 8:12:58
کدام کشور بدترین شرایط انسانی را روی زمین دارد؟

صنعا- الکوثر: سخنگوی سازمان ملل گفت بیش از 22 میلیون یمنی از کل جمعیت 28 میلیون نفری این کشور، در شرایط بحرانی به سر می‌برند و یمن به محل بروز بدترین فاجعه انسانی روی زمین تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد در شبی که شهر بندری «حدیده» در غرب یمن زیر بمباران بود، گزارشی از اوضاع کلی این کشور جنگ‌زده به خبرنگاران داد.

نیروهای ائتلاف سعودی ۲۴ ساعت است که بی وقفه شهر حدیده را بمباران می‌کنند. در این حملات دهها شهروند یمنی کشته و زخمی شده اند.

فرحان حق همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و اماراتی به الحدیده، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به شرایط انسانی در یمن پرداخت و گفت: «بدترین شرایط انسانی دنیا در یمن است و بیش از ۲۲ میلیون نفر از مردم این کشور، نیاز مبرم به کمک دارند». یمن در کل کم‌تر از ۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

سخنگوی سازمان ملل به شدت گرفتن بمباران حدیده هم اشاره کرد و با «تشدید خشونت» توصیف کردن آن، تصریح کرد: «در حال بررسی هستیم تا تبعات افزایش خشونت‌ها در جنوب حدیده در ۲۴ ساعت اخیر را ارزیابی کنیم».

سازمان ملل پیش از این و در آخرین روزهای نشستن «بان کی مون» بر مصدر دبیرکلی این نهاد، گزارشی درباره نقش عربستان در کشتار کودکان یمنی منتشر کرد ولی با تهدید علنی عربستان به قطع جریان دلارهای نفتی به سمت سازمان ملل، این گزارش ویرایش و نام عربستان از آن حذف شد.

فرحان حق در ادامه به پیامدهای تشدید حملات سعودی‌ها در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: «از ابتدای ژوئن (اواسط خرداد ماه) امسال بیش از ۵۷۰ هزار یمنی در اثر تشدید خشونت‌ها بی‌خانمان شده‌اند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 8:12:48